ترامپ دوران ریاست جمهوری خود را چگونه می گذراند؟

یک منبع خبری به رسانه آمریکایی آکسیوس گفت: دونالد ترامپ معمولاً ۵ ساعت نخست روز کاری خود را در اقامتگاهش سپری می‌کند. به گفته این منبع گمان می‌رود که ترامپ این تایم را صرف امور نامرتبط با ریاست جمهوری شامل تماشای تلویزیون، خواندن روزنامه و تماس تلفنی با دستیاران، قانونگذاران، دوستان، مشاوران و مقامات دولت می‌کند.

یک مقام ارشد کاخ سفید به آکسیوس گفت: ترامپ همیشه دارد به کسانی زنگ می‌زند و یا با کسانی صبحت می‌کند. او همواره دنبال یک امر نامرتبط است.

براساس این گزارش معمولاً اولین نشست ترامپ در یک روز کاری تا ساعت ۱۱ یا ۱۱.۳۰ صبح اتفاق نمی‌افتد و این نشست‌ها هم یا معمولاً مربوط به گزارش‌های اطلاعاتی و یا یک نشست نیم ساعته با رئیس دفتر خود است.

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا به خاطر وقت گذرانی بیهوده و پرداخت به امور نامرتبط در زمان کاری خود تحت تیتر کلی "زمان اجرایی در برنامه کاریش سابقا مورد انتقاد قرار گرفته بود و از جمله منتقدین این مسئله آدام شف نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا بود.

رسانه آکسیوس گزارش کرد که معمولاً تیتر "زمان اجرایی" بخش عمده زمان کاری دونالد ترامپ را در برخی از روزها اشغال می‌کند.

در این گزارش عنوان شد که به عنوان مثال ترامپ در تاریخ ۱۸ ژانویه در روز کاری خود فقط نشست‌های به مدت یک ساعت داشته و ۷ ساعت را صرف عنوان "زمان اجرایی" کرده است.

کریس ویپل به عنوان کسی که برنامه‌های کاری ریاست جمهوری آمریکا را مورد مطالعه قرار می‌دهد به رسانه آکسیوس گفت: تقریباً با اطمینان می‌توان گفت که این نوع وقت گذرانی ترامپ در ریاست جمهوری در تاریخ ما سابقه نداشته است.

ویپل خاطر نشان کرد: مهمترین دارای یک رئیس جمهور زمانش است و ترامپ کسی است که تعریف جدیدی از یک ریاست جمهوری بدون ساختار و انسجام ارائه کرده است.

سارا هاکبی سندرز، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید همچنین به آکسیوس گفت: سبک رهبری ترامپ با رؤسای جمهور قبل از خود متفاوت است و نتایج رهبری وی گویا هستند.

وی افزود: در حالی که ترامپ بخش عمده یک روز معمولی خود را صرف نشست‌ها، مراسم‌ها و تماس‌های برنامه‌ریزی شده می‌کند زمانی نیز برای ایجاد یک محیط خلاقانه‌تر صرف می‌شود که به وی کمک کرده که تبدیل به پرفایده‌ترین رئیس جمهور در تاریخ مدرن آمریکا شود.

یک دستیار کاخ سفید نیز در توئیتر در مورد گزارش آکسیوس واکنش نشان داده و افشای برنامه‌های زمانی ترامپ را "نقض مفتضحانه اعتماد" توصیف کرده و گفت: این برنامه‌های زمانی بازتاب دقیقی از واقعیت تایم کاری روزانه ترامپ به دست نمی‌دهند.