اتریش و اتحادیه اروپا «فلسطین» را به رسمیت بشناسند

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پس از دیدار با الکساندر فن در بلن Alexander Van der Bellen رئیس جمهور اتریش در شهر رام الله در کنفرانس خبری مشترک از اتریش و اتحادیه اروپا خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند چون این امر به پیشبرد روند صلح کمک می‌کند.

محمود عباس تاکید کرد به کسی اجازه نمی‌دهد از طرف فلسطینی‌ها و به نمایندگی از آنان سخن بگوید.

عباس در کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهور اتریش به اهمیت انتخاب فلسطین به عنوان رئیس «گروه ۷۷ + چین» در نشست اخیر مجمع عمومی سازمان ملل اشاره و تاکید کرد این انتخاب جایگاه فلسطین را به عنوان کشوری مهم در عرصه بین المللی تقویت می‌کند.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اقدامات رژیم صهیونیستی و اصرار آن بر نقض تعهداتش در روند حل مسئله فلسطین و تداوم سیاست توسعه شهرک سازی، حملات، بازداشت‌ها و ترور فلسطینی‌ها را محکوم کرد.

محمود عباس تصریح کرد تصمیمات اخیر دولت آمریکا در حمایت و جانبداری کامل از اشغالگری رژیم صهیونیستی، ادامه نقش آمریکا به عنوان میانجی حل مسئله فلسطین را غیرقابل قبول می‌کند.

محمود عباس همچنین تاکید کرد در هر کنفرانس صلحی که از مشروعیت بین المللی برخوردار نباشد، شرکت نخواهد کرد.

محمود عباس با اشاره به ادامه تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید فلسطین و فراهم کردن مقدمات برای برگزاری قانونی انتخابات پارلمانی فلسطین، گفت: امیدواریم با مشارکت همه فلسطینی ها، انتخابات موفقی در کرانه باختری رود اردن، شرق شهر اشغالی قدس و نوار غزه برگزار شود.

رئیس تشکیلات خودگردان، دموکراسی را مسیر درست برای بازگرداندن ثبات و کاهش مشکلات و درد و رنج‌های مردم فلسطین در نوار غزه خواند.

رئیس جمهور اتریش نیز در این کنفرانس خبری گفت: کشورش از تصمیم آمریکا برای متوقف کردن کمک هایش به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطین (آنروا) ناراحت شده است.

الکساندر فن در بلن افزود تصمیمات اخیر دولت آمریکا مانند انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اشغالی و توقف کمک‌های مالی به فلسطینی ها به پیشبرد مذاکرات صلح کمکی نمی‌کند.