به گزارش افکار نیوز به نقل از ایسنا،خبرگزاري آلمان گزارش داد: يك شبكه تلويزيوني اسراييل (رژيم صهيونيستي) گزارش كرد كه پاسخ اين رژيم به درخواست آمريكا مبني بر حمله نكردن به ايران، تقاضا از واشنگتن براي تشديد تحريمها عليه تهران است.

این گزارش حاکی است: گزارش شبکه دو تلویزیون اسراییل که بدون اشاره به هیچ منبعی ارایه شد، در حالی مطرح می‌شود که تام دانیلون، مشاور امنیت ملی آمریکا به سفر و مذاکرات دو روزه‌اش با مقامات اسراییلی که بر موضوع ایران متمرکز بود، پایان داد.

بر اساس این گزارش، دانیلون با ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار کرد اما اسراییلی‌ها به غیر از ارایه این اطلاعات که چنین نشستی انجام گرفته است، خبر دیگری را از این نشست منتشر نکردند.

بنا بر این گزارش، یک مقام دولتی گفت که اسراییل در تلاش است تا سفر دانیلون را کم اهمیت جلوه دهد.

کاخ سفید در این باره صراحت بیش‌تری به خرج داد و اعلام کرد که در طول این سفر دانیلون و هیات همراهش به «طیف کاملی از مسایل امنیتی مورد علاقه دو طرف» پرداختند.

این گزارش حاکی است: انتظار می‌رود در دیدار بنیامین نتانیاهو، ‌ نخست وزیر اسراییل با باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا در تاریخ پنجم مارس مساله برنامه هسته‌یی ایران در دستور کار مذاکرات دو طرف قرار داشته باشد. اسرایییل مستمرا برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران به اعمال فشار پرداخته است، اما مقامات اسراییلی حمله به ایران را متنفی نکرده‌اند. نتانیاهو هفته گذشته در قبرس اذعان کرد که تحریم‌های اعمال شده علیه ایران تاکنون کارایی نداشته‌اند.

بر اساس این گزارش، آمریکا مخالف حمله اسراییل به ایران بوده است. به تازگی ژنرال مارتین دمپسی، رییس ستاد مشترک نیروی نظامی آمریکا به شبکه خبری " سی. ان. ان " گفت که معتقد است حمله اسراییل به ایران متزلزل کننده خواهد بود و به رسیدن به اهداف بلند مدت اسراییل کمکی نخواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی نوشت که اسراییل تحت فشار آمریکا و اسراییل برای خودداری از حمله به ایران قرار دارد. فشار از همه جهات در حال اعمال شدن است و نگرانی واشنگتن از این مساله در سفرهای پی در پی مقامات عالی‌رتبه‌اش به اسراییل منعکس می‌شود. بر اساس گزارش روزنامه هاآرتص، دانیلون دیداری دو ساعته با نتانیاهو و نیز ایهود باراک داشت که موضع جنگ طلبش در قبال ایران باعثنگرانی واشنگتن است.

بنا بر گزارشات قرار است جیمز کلپر نیز در روزهای آینده به اسراییل سفر کند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام عالی‌رتبه صهیونیستی گزارش داد: اسراییل از همه طرف‌ها تحت فشار قرار دارد. آمریکایی‌ها نمی‌خواهند غافلگیر و با حمله اسراییل با یک کار انجام شده روبه‌رو شوند.

وی افزود: آن‌ها به ما می‌گویند صبور باشید و ببینید که آیا تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران در نهایت کار خواهد کرد یاخیر.

مقام صهیونیست یاد شده افزود: در حال حاضر ما سعی می‌کنیم نوعی ابهام را ایجاد کنیم تا جامعه بین المللی وادار شود تحریم‌های شدیدتری را علیه ایران اعمال کند.

وی اذعان کرد: ‌ اما در عین حال ما با نوعی چند صدایی در طبقه سیاسی اسراییل روبه‌رو هستیم.

این گزارش حاکی است: روز یک‌شنبه ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس گفت که اقدام نظامی اسراییل علیه ایران عاقلانه نخواهد بود و سخنان وی منعکس کننده نظرات نیکلا سارکوزی، رییس جمهور فرانسه بود که اوایل ماه جاری بیان شد. سارکوزی به رهبران یهودی فرانسوی در تاریخ هشت فوریه گفت: راه حل هرگز نظامی نیست. راه حل سیاسی است. راه حل دیپلماتیک است و در بطن تحریم‌ها قرار دارد.

بنا بر این گزارش، ‌ نتانیاهو در اسراییل نیز با انتقاداتی روبه‌رو بوده است از جمله تزیپی لیونی، رهبر اپوزیسیون اسراییل که وی را به دنبال کردن سیاست‌هایی متهم می‌کند که به انزوای اسراییل منجر شده است.

لیونی گفت: سیاست‌های نخست وزیر وضعیتی را پیش آورده است که در آن جهان از ما می‌خواهد کاری را انجام دهیم یا انجام ندهیم.

بر اساس این گزارش، او روز دوشنبه به رادیو اسراییل گفت: کل جهان به دنبال ما است تا ما را متوقف کند.

لیونی گفت که چنین سیاست‌هایی به معنای آن است که اسراییل درباره مساله ایران و روند صلح فلسطین منزوی شده است.

بنا بر این گزارش، روزنامه چپ‌گرای هاآرتص نیز از دولت اسراییل خواست به هشدارهای واشنگتن توجه کند.

این روزنامه افزود: ‌ترس از برنامه هسته‌یی ایران اسراییل را به گوشه‌ای خطرناک رانده است.

اين روزنامه ادامه داد: دولت بايد به هشدارهاي واشنگتن توجه و از اقدامات يكجانبه پرهيز كند