ترزا می استعفا می‌دهد

برخی از وزرای کابینه «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس، از احتمال استعفای وی تا تابستان آینده خبر دادند.

منابع آگاه در گفتگو به روزنامه «سان» گفته‌اند «ترزا می» دست‌کم به دو وزیر خود اطلاع داده که وی تصمیم دارد تا تابستان و پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا استعفا دهد.

نخست‌وزیر انگلیس ماه دسامبر به قانونگذاران محافظه‌کار این کشور گفت پیش از انتخابات ۲۰۲۰ استعفا خواهد داد.با این حال تاریخی را برای استعفای احتمالی خودش مشخص نکرد.

به نوشته «سان»، لیام فاکس، وزیر تجارت بین‌المللی یکی از این وزرای مطلع است. به گفته یک مقام ارشد حزب محافظه‌کار «لیام فاکس کاملا متقاعد شده که نخست‌وزیر تا تابستان استفعا خواهد داد. همه گفته‌های او به فاکس این  موضوع را منتقل کردند. ترزا می مصمم است مطمئن شود که جایگزین وی شخص مناسبی خواهد بود».

روزنامه سان اما استعفای زودهنگام «ترزا می» را  ایجاد مانع در مسیر به قدرت رسیدن بوریس جانسون، وزیر خارجه سابق انگلیس و از منتقدان او در نحوه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می‌داند.

طبق برنامه انگلیس باید تا اواخر ماه مارس از اتحادیه اروپا خارج شود. «ترزا می» و اتحادیه اروپا اخیراً پس از ماه‌ها گفتگو به توافقی درباره نحوه خروج انگلیس دست یافتند، اما پارلمان این کشور در ۱۵ ژانویه سال جاری این توافق‌نامه را با اکثریت قاطع رد کرد. اکنون احتمال خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حتی بدون توافق‌نامه نیز وجود دارد.