به گزارش افکارنیوز، "ذکیه سنگین" در گفتوگو با فارس، تصریح کرد: اگر پیمان استراتژیک میان کابل و واشنگتن امضا شود، مردم افغانستان یا باید عملکرد نظامیان خارجی را تحمل کنند و یا دست به اقدام نظامی بزنند.

اهانت به قران کریم به منظور عادی سازی این گونه اعمال

این نماینده مردم ولایت پروان با بیان این که خارجی‌ها تلاش می‌کنند تا با سوزندان قرآن کریم، چنین علکردهایی را در اذهان مردم افغانستان عادی جلوه دهند، خاطر نشان کرد: اعضای پارلمان به عنوان نمایندگان افغان‌ها در مقابل هر گونه عمل غیر اسلامی که در مغایرت با اصول و مذهب مردم افغانستان باشد، ایستادگی خواهند کرد.

سنگین تأکید کرد: اگر خارجی‌ها به عواطف مردم افغانستان احترام نگذارند، به خواسته‌های افغان‌ها توجه نکنند و به انجام دادن این‌گونه اعمال که مغایر با دین و مذهب مردم افغانستان است، دست بزنند، مردم مسلمان افغانستان سکوت اختیار نخواهند کرد.

تظاهرات مردم ولایت پروان تا کنون ادامه دارد

این نماینده مردم پروان در پارلمان افغانستان گفت: مسئولان دولتی، فرمانده پلیس ۲۰۲ " شمشاد " و رئیس شورای ولایتی کابل به منظور بررسی بیشتر قضیه سوزاندن قرآن کریم توسط نظامیان خارجی به " بگرام " رفته‌اند.

وی افزود: بر اثر شلیک گلوله از سوی نظامیان خارجی یکی از شهروندان افغان زخمی شده است.

ذکیه سنگین خاطر نشان کرد: تاکنون مردم پراکنده نشده و پشت درب اولی پایگاه بگرام منتظر جواب قانع کننده از سوی خارجی‌ها هستند.

صبح امروز مردم ولایت پروان و کابل در واکنش به سوزاندن قرآن کریم از سوی خارجیان دست به تظاهرات گسترده زده‌اند و خواستار خروج نظامیان خارجی از افغانستان شدند.

"جان آلن"، فرمانده نظامیان ناتو در افغانستان، در اولین ساعات افشای این رسوایی سوزاندن قرآن کریم را توسط برخی از افراد ناتو غیر عمدی خوانده، از مردم و دولت افغانستان معذرت خواهی کرده است.