احتمال افتادن «گنجینه گرانبهای» داعش به دست نیروهای ائتلاف بین‌المللی

مرکز موسوم به ­دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد تروریست‌های داعش۴۰ تن طلا در اختیار دارند که نگرانی این است نیرو‌های ائتلاف  بین‌المللی به اصطلاح ضدداعش این طلا‌ها را از آن ِخود کنند و این ثروت در اختیار ملت‌های سوریه و عراق قرار نگیرد.

السومریه نیوز به نقل از رامی عبدالرحمن، رئیس مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه، گزارش داد: نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی و نیرو‌های سوریه دموکراتیک با تصرف آخرین منطقه تحت کنترل داعش در شرق فرات، به گنجینه گرانبهایی دست خواهند یافت.

او در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «داعش حدود ۴۰ تن طلا در اختیار دارد که از عراق و سوریه سرقت کرد و در مناطق تحت تسلط آن جمع آوری شد».

 رئیس دیدبان حقوق بشر سوریه افزود: «بخشی از این طلا‌ها در خاک ترکیه پرداخت و به سوریه بازگردانده شد».

عبدالرحمن اضافه کرد: «ما از ثروتی سخن می‌گوییم که با ثروت‌های بسیاری از کشور‌ها برابری می‌کند. ترس ما این است که نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی این طلا‌ها را از آن ِخود کنند و این ثروت در اختیار ملت‌های سوریه و عراق قرار نگیرد یا هم اینکه نیرو‌های ائتلاف به سانسور این خبر بپردازند».

او یادآور شد: «علت اینکه منطقه مذکور به شدت بمباران نشد حضور مسئولان ارشد و درجه یک داعش که تحت تعقیب نیرو‌های ائتلاف هستند نیست بلکه هدف از اینکار جلوگیری از نابودی طلا‌هایی بوده است که در اختیار داعش قرار دارد».