بحرین مکانی ناامن برای بانوان مدافع حقوق بشر

 به مناسبت هشتمین سالگرد انقلاب ۱۴ فوریه بحرین صبح امروز نشستی حقوقی در بیروت تحت عنوان  بحرین: ۸ سال سرابِ اصلاحات و مسوولیت پذیری برگزار شد.

در این نشست که به میزبانی مرکز حقوق بشر بحرین انجام شد نمایندگانی از موسسه های حقوقی مختلف از جمله: دیده بان حقوق بشر، عفو بین الملل، مهارات لبنان، رسانه برای صلح، سلام برای حقوق بشر و دموکراسی، مدافعان خط مقدم حقوق بشر، سازمان ضد سانسور، فدراسیون بین المللی حقوق بشر و انجمن حقوق بشر بحرین مشارکت نموده و در خصوص نقض حقوق و آزادی ها در بحرین طی ۸ سال گذشته به گفتگو نشستند.

در این نشست نماینده سازمان عفو بین الملل بحرین را مکانی ناامن برای بانوان مدافع حقوق بشر خواند چرا که حکومت بحرین هر کسی را که به آن انتقاد نماید مورد هدف قرار میدهد.

همچنین نماینده دیده بان حقوق بشر تاکید کرد پیروزی حاصله در قضیه فوتبالیست بحرینی حکیم العریبی نشان داد تلاشها برای اعمال فشار بر بحرین برای اصلاح پرونده حقوقی اش موفقیت آمیز بوده است.

اما نماینده موسسه مهارات لبنان با بیان اینکه تخلفات در بحرین سال به سال رو به افزایش است گفت: به عنوان جامعه مدنی ما نتوانسته ایم اقدامی برای تغییر این وضعیت انجام دهیم و فقط نشسته ایم و آمار تخلفات را ثبت و ضبط می نماییم.