گشایش دو گذرگاه ویژه آوارگان سوری در اردوگاه الرکبان

مراکز هماهنگی امور پناهندگان سوری در سوریه و روسیه در بیانیه‌ای مشترک از گشایش دو گذرگاه انسانی ویژه خروج آوارگان سوری از سوی اردوگاه الرکبان در نزدیکی التنف از روز سه شنبه آینده خبر دادند.

در این بیانیه آمده است: با توجه به تجربه منفی کاروان انسان دوستانه بین المللی و نبود اطلاعات درباره ارائه کمک‌های انسان دوستانه به پناهندگان که به اردوگاه الرکبان فرستاده شدند، باید گفت که بخش بزرگی از این کاروان‌ها به جای شهروندان سوری به دست نیرو‌های تحت حمایت آمریکا افتاده است.

به گزارش این بیانیه، کاروان هلال احمر و سازمان ملل که متشکل از ۱۰۰ کامیون حامل کمک‌های انسان دوستانه برای پناهندگان اردوگاه الرکبان بود ۶۰ کامیون آن در ۱۰ فوریه با همراهی سربازان روسیه وارد اردوگاه شد، اما شبه نظامیان تحت حمایت آمریکا این کمک‌ها را مصادره کردند.

مراکز هماهنگی روسیه و سوریه در این بیانیه اعلام کردند: از روز سه شنبه آینده دو گذرگاه انسانی در ۵۵ کیلومتری منطقه‌ای تحت سیطره نیرو‌های آمریکایی واقع در جلیب و جبل غراب باز خواهد شد و بر این اساس شهروندان سوری که می‌خواهند این اردوگاه را ترک کنند می‌توانند با عبور از مراکز بازرسی در امنیت کامل از منطقه خارج شوند.

در پایان این بیانیه از هلال احمر و سازمان ملل و شرکای آمریکایی خواسته شده است تا در این عملیات انسانی و در رفع درد و رنج مردم سوریه مشارکت کنند.