سخنان السیسی در کنفرانس امنیتی مونیخ

عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر، در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ، حل نشدن مسئله فلسطین را عامل اصلی بی‌ثباتی در منطقه غرب آسیا دانست.

او گفت: حل نشدن مسئله فلسطین عامل اصلی بی‌ثباتی در خاورمیانه است. باید برای پایان دادن به منازعه فلسطینی و تشکیل کشور فلسطین در مرز‌های ۱۹۶۷ میلادی راهکار‌هایی تدوین شود. مصر برای کمک به نهاد نظامی لیبی و پایان دادن به منازعه در این کشور اهتمام دارد. باید برای قضیه مهاجرت با راهکار‌هایی مؤثر چاره اندیشی شود و سنگینی بار مهاجرت‌ها بیشتر روی دوش کشور‌های همسایه است.

رئیس جمهور مصر و رئیس کنونی اتحادیه آفریقا در ادامه سخنان خود گفت: جایگاه مصر در منطقه، این کشور را به پل ارتباطی بین جهان عرب، آفریقا و اروپا تبدیل کرده است بنابراین وقتی پای امنیت و ثبات در این سه منطقه به میان باشد، این کشور تاثیر می‌گذارد و تاثیر می‌پذیرد.

در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت حل مشکلات خاورمیانه و آفریقا به همکاری بین‌المللی نیاز دارد. اولویت‌های اتحادیه آفریقا بر پیشبرد هم پوشانی اقتصادی و منطقه‌ای و افزایش سرمایه‌گذاری و آسان‌سازی تجارت بین کشور‌های عضو این اتحادیه متمرکز است.

او افزود: برای تأسیس مرکز بازسازی و توسعه اتحادیه آفریقا به منظور کمک به کشور‌های آفریقایی تلاش می‌کنیم. آفریقا منابع و ظرفیت‌های زیادی دارد که می‌تواند به رشد اقتصاد جهانی در دهه‌های آینده کمک کند.