اروپا جرات اعتراض به وجود موشک‌های واشنگتن در خاک خود را ندارد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه معتقد است کشور‌های اروپایی اگر چه مایل به دیدن موشک‌های آمریکایی در خاک خود نیستند، اما در این باره جرات بحث با واشنگتن را ندارند.

رئیس جمهور روسیه گفت: آیا شما فکر می‌کنید کشور‌های اروپایی می‌خواهند کهموشک‌های میان‌برد آمریکا در اروپا مستقر شود؟ هیچکس این موضوع را نمی‌خواهد، اما آن‌ها ترجیح می‌دهند که سکوت اختیار کنند. حق حاکمیت آن‌ها کجاست؟

ولادیمیر پوتین در ادامه افزود: ظاهرا آن‌ها فکر می‌کنند در نهایت به طور کلی از پیمان‌هایی از جمله ناتو منتفع می‌شوند. رئیس جمهور روسیه اظهار داشت در مقایسه با اتحاد جماهیر شوروی در آن زمان، اتحادیه اورپا تصمیمات بیشتری برای اعضای خود می‌گیرد. او تاکید کرد هیچ کشوری در اروپا به طور کامل مستقل نیست.

رئیس جمهور روسیه همچنین در خصوص اتحادیه اقتصادی اورسیا گفت نهاد‌های فراملیتی وجود دارد که کشور‌های عضو بخشی از قدرت خود را واگذار کرده و نسبت به آن‌ها وابستگی دارند. پوتین افزود: ما بخشی از حق حاکمیت و استقلال خود را به آنجا منتقل کردیم. با این حال اینکار با آگاهی صورت گرفته و خوب می‌دانیم که این اقدام باعث می‌شود که تجارت ما رقابتی‌تر شود.