فرمانده ارشد نیرو‌های نظامی آمریکا وارد بغداد شد

«جوزف ووتل» فرمانده ارشد نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه، روز یکشنبه به منظور گفتگو با مقامات آمریکایی و عراقی وارد بغداد شد.

به نوشته رویترز، ووتل هنگام ورود به بغداد با خبرنگاران گفتگو نکرد، اما پیش‌بینی می‌شود این مقام ارشد نظامی آمریکایی درباره پیامدهای خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه و اطمینان‌‌یافتن از عدم قدرت‌گیری دوباره گروه تروریستی داعش با مقامات دولت عراق گفتگو خواهد کرد.

ووتل هفته گذشته در گفتگو با خبرنگاران گفته بود انتظار ندارد تصمیم دونالد ترامپ به خروج 2 هزار نیروی نظامی آمریکا از سوریه تأثیری بر سطح نیروهای آمریکایی در عراق داشته باشد.

 بیش از ۵ هزار نیروی نظامی آمریکا هم‌اکنون در عراق حضور دارند و به گفته ووتل شمار این نیرو‌ها تا آینده‌ای نزدیک «کم‌وبیش ثابت خواهد بود».

ترامپ ۱۸ دسامبر ۲۰۱۸ اعلام کرد به زودی همه نیرو‌های آمریکایی را از سوریه خارج می‌کند، اما به تدریج و تحت فشار مقامات نظامی و وزارت دفاع این کشور از خروج فوری و کامل نیرو‌ها عقب‌نشینی و اعلام کرد روند خروج نظامیان آمریکایی از سوریه به آرامی و طی چند ماه انجام خواهد گرفت.

رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقامات این کشور پیش از این نیز بار‌ها مدعی شده بودند که واشنگتن به زودی نیرو‌های خود را از سوریه خارج می‌کند، اما پس از مدتی اظهاراتشان را تکذیب کردند.