راز اخراج معاون سابق "اف‌بی‌آی"

«اندرو مک‌کیب» معاون سابق اداره پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) که مارس سال گذشته اخراج شد، روز یکشنبه در مصاحبه با برنامه «۶۰ دقیقه» شبکه «سی‌بی‌اس» گفت باور دارد تحقیقاتش درباره «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا باعث اخراجش شده است.

مک‌کیب در این خصوص گفت: «من فکر می‌کنم به دلیل پیگیری پرونده‌ای علیه رئیس جمهور آمریکا اخراج شدم».

مک‌کیب تنها یک روز پیش از اینکه بتواند پس از بازنشستگی حقوق کامل خود را بگیرد اخراج شد و قصد دارد از این بابت از دولت شکایت کند.

منظور مک‌کیب از پرونده مذکور تحقیق درباره ممانعت ترامپ از اجرای عدالت در اخراج «جیمز کومی» رئیس سابق اف‌بی‌آی و پرونده احتمال همدستی ترامپ با دولت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای به سی‌بی‌اس نیوز، مک‌کیب را بخاطر به جریان انداختن پرونده‌ای کاملاً بی اساس درباره رئیس جمهور متهم کرد.

ترامپ در زمان اخراج مک‌کیب در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «امروز روز بزرگی برای خانم‌ها و آقایان سخت کوش اف‌بی‌آی بود- روز بزرگی برای دموکراسی بود».

«جف سشنز» دادستان کل سابق آمریکا کسی بود که در آن زمان، مک‌کیب را اخراج کرد و اعلام کرد دلیلش این بوده که او اطلاعاتی را بدون مجوز در اختیار یک خبرگزاری قرار داده و درباره درز کردن آن دروغ گفته است.