به گزارش افکار نیوز به نقل از العالم، منابع سوری خبر دادند که نیروهای انتظامی و امنیتی سوریه در جسر الشغور یک گروهک مسلح را بازداشت کردند.



عربی‌پرس اعلام کرد که این گروهک شامل شش نفر است که پس از درگیری شدید، عناصر آن سلاح خود را انداختند و تسلیم نیروهای سوریه شدند.

از جمله این افراد، کسی است که منابع سوری او را تروریست خطرناک توصیف و سرکرده گروه ملقب به مؤید ضبع(کفتار) اعلام کردند.

فردی ملقب به «مؤید ضبع(کفتار)» که سرکرده یک گروهک تروریستی فعال در روستاهای بلشون و ابلین و ابدیتا است، بازداشت شد.

خنثی‌سازی بمب در راه‌آهن جسرالشغور

از سوی دیگر یگان‌های مهندسی نظامی سوریه موفق شدند یک بسته منفجره بزرگ در راه‌آهن تونل شندریش در نزدیکی جسرالشغور را کشف و خنثی‌ کنند.

این بسته انفجاری را افراد مسلح فعال در منطقه کار گذاشته بودند.

در همین ارتباط، دو بسته انفجاری دیگر که وزن هر یک به ۲۰ کیلو می‌رسید در منطقه درکوش در ریف‌ادلب نیز کشف و خنثی شد.

یک منبع سوری اعلام کرد که ظاهر این بسته‌های انفجاری، شبیه پیت حلبی روغن بود اما درون آن پر از مواد منفجره بود که از راه دور کنترل می‌شد.

تنگ‌تر شدن حلقه محاصره ارتش علیه تروریست‌ها در حمص

از سوی دیگر از شهر حمص خبر می‌رسد که ارتش محاصره خود علیه گروه‌های مسلح بخصوص در شهر باباعمرو را تنگ‌تر کرده و این گروهک‌ها خواستار آتش بس و ورود عوامل صلیب سرخ هستند تا بدین ترتیب فرصتی برای بازسازی پیدا کنند.

بازداشت ۳۰ فرد تحت پیگرد در دمشق

خبرگزاری آلمان اعلام کرد که نیروهای امنیتی سوریه بامداد امروز وارد منطقه کفرسوسه در دمشق شدند و با استقرار در خیابان‌ها برخی اماکن را تحت بازرسی قرار دادند.

این خبرگزاری اعلام کرد که در این عملیات حدود ۳۰ نفر بازداشت شدند.

منابع خبری همچنین اعلام کردند که بخشی از نیروهای سوریه نیز به منطقه المزه اعزام شدند.

تدابیر لازم برای تامین امنیت همه‌پرسی قانون اساسی اندیشیده شده است

پایگاه خبری سوریاالان اعلام کرد که کمیته عالی نظارت بر همه‌پرسی قانون اساسی اصلاح شده سوریه به ریاست سرلشگر محمد الشعار وزیر کشور سوریه مسائل مربوط به همه‌پرسی را بررسی کرد.

محمد الشعار اعلام کرد که همه مناطق سوریه تحت پوشش فعالیت‌ همه‌پرسی است و ابراز و امکانات لازم برای مراکز انتخاباتی ارسال شده و برخی نقاط در نزدیکی مرز نیز برای کسانی که در حال ترک کشور و ورود به کشور هستند در نظر گرفته شده است.

وزیر کشور سوریه تصریح کرد که همه اقدامات لازم برای تامین حمایت و امنیت مراکز رای‌گیری برای همه‌پرسی انجام شده است.

کلینتون در کنفرانس ضدسوری «دوستان سوریه» حاضر می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که هیلاری کلینتون از فردا سفر خود به چهار کشور انگلیس، تونس، الجزایر و مغرب را آغاز می‌کند.

در حالی که قرار است کنفرانس ضدسوری «دوستان سوریه» در پسفردا(۲۴ فوریه) در تونس با حمایت مالی قطر برگزار شود، ویکتوریا نولاند اعلام کرد که کلینتون ۲۴ و ۲۵ فوریه در تونس در نشست اول کنفرانس دوستان سوریه که به همت متحدان آمریکا و معارضان سوریه برگزار می‌شود شرکت خواهد کرد.

تاکنون روسیه اعلام کرده است که به دلیل مبهم بودن اهداف این کنفرانس در آن شرکت نمیکند. چین نیز موضعی شبیه روسیه دارد و لبنان نیز امروز اعلام کرد که به دلیل مصلحت عالی لبنان در این کنفرانس شرکت نمیکند.