تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه

اتحادیه اروپا تحریمها علیه روسیه را به مدت شش ماه دیگر تمدید کرد.

یک دیپلمات اتحادیه اروپا که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «سفرای اتحادیه اروپا با تمدید تحریمها علیه روسیه به مدت شش ماه دیگر موافقت کردند و همچنین ۸ تبعه روس به علت تنش دریایی اخیر در تنگه کِرچ به فهرست تحریمها اضافه شدند».

تنش دریایی اخیر بین مسکو و کی‌یف پس از آن آغاز شد که روز ۲۵ نوامبر ۲۰۱۸ سه فروند کشتی اوکراینی به صورت غیرقانونی به آب‌های سرزمینی روسیه در تنگه «کِرچ»، بین دریای سیاه و دریای آزُف (Azov)، در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه وارد شدند. نیروی دریایی روسیه کشتی‌های اوکراینی را توقیف و ملوانان آنها را نیز بازداشت کرد. رسانه‌های اوکراینی اعلام کردند که در این حادثه تبادل آتش بین نیروهای دریایی روسیه و اوکراین صورت گرفت و چند ملوان اوکراینی زخمی شدند.

در سال ۲۰۱۴ در پی تشدید تنش‌ها میان روسیه و غرب به دنبال الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه پس از برگزاری یک همه پرسی، اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرد. از جمله این تحریم‌ها می‌توان به تعلیق مذاکرات اتحادیه اروپا و روسیه در امور مربوط به روادید، بلوکه کردن دارایی برخی افراد روس و ممنوعیت سفر تعدادی از آن‌ها و همچنین اعمال تحریم‌های اقتصادی اشاره کرد. از سال ۲۰۱۴ تاکنون این تحریمها هر شش ماه یک بار تمدید می‌شود.