چین، هند و پاکستان را به مذاکره دعوت کرد

«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین طی اظهاراتی در کنفرانس خبری هفتگی خود، هند و پاکستان را به حل مناقشات از طریق مذاکرات دعوت کرد.

وی افزود که برقراری توازن و ثبات در مناسبات هند و پاکستان به عنوان دو کشور مهم آسیای جنوبی، لازمه ثبات، استحکام و امنیت در منطقه است.

سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن دعوت هند و اسلام آباد به خویشتنداری، از طرفین خواست تا برای حل مسائل و اختلافات موجود هر چه سریع تر به مذاکره بپردازند.

وی با اشاره به سفر «بن سلمان» ولیعهد عربستان به پاکستان و سرمایه گذاری در این کشور گفت که چین از تعاملات دوستانه پاکستان با عربستان و سایر کشورهای منطقه، خرسند است.

شوانگ همچنین با اشاره به سفر سال گذشته رئیس جمهوری چین به پاکستان گفت که در این سفر، طرفین برای شرکت طرف سوم در کریدور اقتصادی چین- پاکستان به توافق رسیده اند.

وی افزود که هدف کریدور اقتصادی چین و پاکستان، گسترس همکاری های اقتصادی منطقه ای در جهت فراهم کردن پیشرفت و رفاه در کل منطقه است.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که پکن طی مشورت و اجماع نظر با اسلام آباد، آماده همکاری با طرف سوم در کریدور اقتصادی چین- پاکستان، است.

این در حالی است که اخیرا تنش ها بین هند و پاکستان متعاقب حمله اخیر در منطقه «پلوامه» در کشمیرِ تحت کنترل هند و کشته شدن ۴۴ نظامی هندی در این حمله، بالا گرفته است.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز امروز ضمن دعوت طرفین به خویشتنداری اعلام کرد که در صورت موافقت طرفین، حاضر به میانجیگری بین هند و پاکستان برای حل این تنش ها است.