به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: رسانه های افغانی از پیوستن هزاران نفر از دانشجویان و مردم شهر جلال آباد و کابل به تظاهرات کنندگان که در اعتراض به هتک حرمت قرآن توسط نظامیان آمریکایی به خیابانها آمدند، خبر دادند.

با وجود سرمای بی سابقه، هزاران نفر از مردم افغانستان با راهپیمایی در مناطق مختلف شعارهای " مرگ بر آمریکا " سر داده و خواستار خروج نظامیان خارجی از این کشور و مجازات عاملان توهین به مقدسات اسلامی شدند.

رسانه های خبری با اشاره به تظاهرات دو هزار نفری مردم ولایت پروان مقابل پایگاه بگرام از به خشونت کشیده شدن تظاهرات و زخمی شدن ۴ نفر از معترضین خبر دادند.

رسانه های محلی افغانستان همچنین از به آتش کشیده شدن ۱۰ تانکر سوخت ناتو توسط هزاران افغانی و مسدود شدن بزرگراه " جلال آباد - کابل " در نزدیکی فرودگاه این شهر توسط معترضین خبر دادند.

همچنین نماینده ویژه سامان ملل در افغانستان در بیانیه ای ضمن محکوم کردن سوزاندن قرآن کریم توسط نظامیان آمریکایی در پایگاه بگرام در عین حال تاکید کرد که به مقدسات اسلام احترام می گذاریم.

در دومین روز تظاهرات ضد آمریکایی در افغانستان و همزمان با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا هزاران افغانی ها مقابل پایگاه نظامیان ایالات متحده در کابل، سفارت آمریکا در این شهر بسته شد.

سفارت آمریکا در کابل همچنین در خبری دیگر خواستار به تعلیق در آمدن سفر کارمندان خود داخل کابل شد.

رسانه های افغانی از درخواست حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان برای برگزاری نشست اضطراری درباره هتک حرمت قرآن توسط نظامیان و دیدار روز پنجشنبه وی با اعضای پارلمان و سنا افغانستان خبر دادند.

به گفته یک مقام دولتی افغان، نظامیان آمریکایی در یک پایگاه نظامی اقدام به سوزاندن حدود ۷۰ کتاب متعلق به زندانیان افغان کرده اند که در میان آنها قرآن نیز وجود داشته است.