آخرین نقطه امید سعودی‌ها در حال کور شدن

آخرین خبرها از تحولات میدانی جنوب یمن حاکیست، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله عملیات گسترده جدیدی را علیه مواضع مزدوران وابسته به ائتلاف غربی، عربی، صهیونیستی در استان ضالع آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی در گام نخست مواضع مزدوران را در منطقه «بیت ایزیدی» در بخش «دمت» در شمال غرب استان ضالع هدف قرار دادند و ضربات مهلکی و خسارت‌های سنگینی به آنان وارد کردند.

نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله از محور «الحقب» در شمال منطقه «بیت ایزیدی» نیز حملات گسترده‌ای را علیه نیروهای مزدور وابسته به ائتلاف انجام دادند و موفق شدند خطوط دفاعی آنان را درهم بشکنند.

آخرین نقطه امید سعودی‌ها در حال کور شدن + نقشه میدانی

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی پس از درگیری‌های سنگین و نفس گیر در این محور توانستند نیروهای مزدور ائتلاف را عقب برانند و بخش وسیعی از منطقه را از اشغال خارج کنند و به کنترل خود دربیاورند.

نیروهای ارتش و مقاومت انصارالله در تلاش هستند تا مواضع خود را در مناطق تازه آزاد شده تثبیت کنند؛ در حال حاضر، درگیری‌های پراکنده در حومه منطقه «الحقب» ادامه دارد.

در صورتی که نیروهای یمنی مواضع خود را در این محور به طور کامل تثبیت کنند، خطوط کمک رسانی نیروهای مزدور سعودی در محور شمال غرب استان ضالع قطع خواهد شد و فشار بر آنان چند برابر می‌شود.

آخرین نقطه امید سعودی‌ها در حال کور شدن + نقشه میدانی

خبرها حاکیست، رزمندگان انصارالله و نیروهای ارتش در ادامه این عملیات موفق شدند کمک رسانی به عناصر مزدور ائتلاف غربی، عربی، صهیونیستی را در منطقه «بیت ایزیدی» قطع و دهها تن از آنان را کشته و زخمی کنند.

منطقه «بیت ایزیدی» در شمال غرب استات ضالع یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های نیروهای مزدور ائتلاف محسوب می‌شود و نیروهای یمنی درصدد هستند این منطقه را به هر شیوه ممکن به کنترل خود درآورند.

 

به گزارش مشرق، همزمان دهها تن از نیروهای مزدور ائتلاف عملیات گسترده‌ای را در حومه بخش «دمت» انجام دادند اما نیروهای یمنی با هوشیاری موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند و ناکام بگذارند.

آخرین نقطه امید سعودی‌ها در حال کور شدن + نقشه میدانی

شماری از نیروهای مزدور ائتلاف در جریان درگیری‌ها در این محور کشته و زخمی شدند و خسارت‌های سنگینی به آنان وارد آمد؛ استان ضالع در جنوب یمن شامل ۹ بخش از جمله «الأزارق، جبن، جحاف، الحشاء، الحصین، دمت، الشعیب، الضالع، قعطبه» است.

حدود ۴۵ درصد از استان ضالع شامل مناطق مرکزی، جنوب شرقی و جنوب غربی از جمله «الشعیب، بخش‌هایی از دمت، الحصین، الضالع، جحاف و بخش کوچکی از الازارق» در اشغال نیروهای مزدور ائتلاف است.

حدود ۵۵ درصد از استان شامل مناطق شمالی، شمال شرقی، شمال غربی، غرب و شرق استان از جمله «بخش شمالی دمت، جبن، قعطبه، الحشاء، بخش‌هایی از الازارق» در کنترل رزمندگان انصارالله و نیروهای ارتش یمن است.

آخرین نقطه امید سعودی‌ها در حال کور شدن + نقشه میدانی

نیروهای مزدور درصدد هستند با اشغال کامل استان ضالع، ارتباط رزمندگان یمنی را در استان البیضا با استان‌های اب و تعز قطع کنند و آنان را در شمال استان لحج به محاصره دربیاورند.