گراهام: فقط تعداد انگشت شماری از جمهوری‌خواهان از طرح دموکرات‌ها حمایت می‌کنند

«لیندسی گراهام» سناتور جمهوری خواه کارولینای جنوبی روز گذشته (جمعه) پیش بینی کرد که فقط تعداد انگشت شماری از جمهوری خواهان از طرح دموکرات‌ها برایلغو حالت فوق العاده ترامپ حمایت خواهند کرد.

گراهام در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز در پاسخ به پرسش مجری درباره اینکه چه تعداد از جمهوری خواهان با طرح دموکرات‌ها موافقت خواهند کرد، گفت: تعداد انگشت شماری. اما به قدر کافی نماینده جمهوری خواه باقی می‌ماند که از وتو حمایت کند.

وی در ادامه افزود: به هیچ وجه از طرح دموکرات‌ها حمایت نمی‌کنم و ۱۰۰ درصد در کنار رئیس جمهور هستم.

دونالد ترامپ هم روز گذشته اعلام کرد هرگونه قطعنامه‌ای که دموکرات‌ها در مخالفت با اعلام حالت فوق العاده ملی برای ساخت دیوار مرزی مکزیک به کنگره ارائه کنند را ۱۰۰ درصد وتو خواهد کرد.

لیندسی گراهام که از جمله حامیان دونالد ترامپ در مجلس سنا محسوب می‌شود پیشتر نمایندگان دموکرات را به «ریاکاری» در حفظ امنیت مرزی متهم کرده بود. وی همچنین اعلام کرد که دموکرات‌ها به این دلیل با طرح ترامپ مخالفت می‌کنند که از شخص ترامپ نفرت دارند.

رئیس جمهور آمریکا جمعه هفته گذشته برای تأمین بودجه مورد نیاز در ساخت دیوار مرزی مکزیک، حالت فوق العاده ملی اعلام کرد. این مسئله با مخالفت شدید نمایندگان دموکرات و حتی جمهوری خواه و مردم سراسر آمریکا مواجه شد. بسیاری از مردم ایالت‌های مختلف آمریکا در روز رئیس جمهور که هفته گذشته بود تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند. رئیس جمهور آمریکا خواستار تخصیص بودجه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری برای ساخت دیوار مکزیک است. کنگره پیشتر با ۱ میلیارد و ۳۷۵ میلیون دلار از این بودجه موافقت کرده است.

مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت آن در اختیار دموکرات‌ها است، روز گذشته قطعنامه‌ای را پیشنهاد کرد که در صورت تصویب نهایی در رای گیری روز سه شنبه، جلوی اجرای فرمان ترامپ برای اعلام حالت فوق العاده ملی در مرز مکزیک را خواهد گرفت.