آمار شهدای راهپیمایی‌های بازگشت

گروه حقوق بشری «میزان» اعلام کرد از آغاز راهپیمایی‌های بازگشت تاکنون ۲۶۷ فلسطینی بدست نیرو‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

مرکز حقوق بشر میزان در بیانیه‌ای که به دنبال راهپیمایی تازه در مرز‌های شرقی غزه صادر شد، اعلام کرد رژیم اشغالگر ۲۶۷ فلسطینی را به شهادت رسانده که اجساد ۱۱ تن از آن‌ها هنوز در نزد نیرو‌های رژیم صهیونیستی است.

همچنین بر اساس بیانیه مرکز حقوق بشری میزان در میان این افراد ۴۳ کودک، دو زن، هشت فرد معلول، سه امدادگر و دو روزنامه نگار دیده می‌شود. این مرکز حقوق بشری به شدت حملات نیرو‌های رژیم صهیونیستی را به تظاهرات صلح آمیز فلسطینیان محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است فقدان اقدام از سوی جامعه بین المللی باعث تشویق نیرو‌های رژیم صهیونیستی برای ادامه حملات خود می‌شود. در بیانیه مذکور بر اهمیت شکست حصر نوار غزه از سوی نیرو‌های رژیم صهیونیستی تاکید و این مسئله نقض آشکار قوانین بین المللی خوانده شده است.

از ۳۰ مارس سال گذشته میلادی، فلسطینیان در اعتراض به محاصره نواره غزه و انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی راهپیمایی‌های موسوم به راهپیمایی بازگشت را آغاز کردند که همچنان ادامه دارد. علیرغم صلح آمیز بودن تظاهرات بازگشت، نیرو‌های رژیم صهیونیستی بار‌ها اعتراض کنندگان فلسطینی را مورد حمله قرار داده‌اند.