به گزارش افکار نیوز به روایت مهر، به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، مقامات سوری تاکید کردند هیچ اطلاعی از وجود خبرنگاران غربی که امروز چهارشنبه رسانه های عربی و غربی وابسته به جبهه ضد مقاومت مدعی کشته شدن آنها به دست نیروهای ارتش سوریه شده اند، در شهر حمص ندارند.

عدنان محمود وزیر اطلاع رسانی سوریه اعلام کرد مقامات هیچ اطلاعی از ورود ریمی اوشلیک و ماری کولفان یا حضور آنها در اراضی سوریه ندارند، ما از طرفهای ذیربط در حمص خواسته ایم به دنبال مکان حضور آنها و پیگیری مسئله باشند.

وی افزود: وزارت اطلاع رسانی سوریه از تمام خبرنگاران خارجی که به طور غیر قانونی وارد سوریه شده اند، به نزدیک ترین مرکز مهاجرت و گذرنامه برای ساماندهی وضعیت آنها بر اساس قوانین کشور مراجعه کنند.

جوسازی غربی ها علیه سوریه ادامه دارد

این در حالی است که آمریکا و دیگر کشورهای غربی بدون اشاره به ورود غیرقانونی خبرنگاران غربی به مناطق ناآرامی مانند حمص با هدف تهیه برنامه های تحریک آمیز علیه نظام سوریه مدعی شده اند کشته شدن خبرنگاران آمریکایی و فرانسوی، " نمونه دیگری بر وحشی گری نظام سوریه " است.

مقامات فرانسوی از کشته شدن ماری کولفان خبرنگار آمریکایی روزنامه ساندی تایمز انگلیس و ریمی اوشلیک عکاس خبرگزاری آی پی ۳ پریس در شهر حمص سوریه خبر داده اند، این مقامات مدعی شده اند که این افراد در حمله نیروهای سوریه کشته شده اند.

نامه های دولت سوریه به صلیب سرخ و نهادهای حقوق بشری

از سوی دیگر، دولت سوریه در واکنش به حملات تحریک آمیز و گمراه کننده برخی گروههای مشکوک که با پوشش گسترده شبکه های العربیه، الجزیره و رسانه های غربی با هدف تخریب چهره نظام سوریه ادامه دارد، نامه هایی به نمایندگی صلیب سرخ، سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر ارسال کرد.

در این نامه ها تاکید شده است دولت سوریه، به بخش بهداشت، اهتمام خاصی نشان می دهد، چرا که به حق هر یک از شهروندان سوری در زمینه بهداشتی و اهمیت فراهم کردن شرایط بهداشتی مناسب اعتقاد دارد و خدمات مناسب را از طریق ۱۲۴ بیمارستان دولتی و ۱۹۱۹ مرکز بهداشتی و ۳۸۷ بیمارستان خصوصی ارائه می کند.

در این نامه ها، ادعاها و اتهامات طرفهای سیاسی خارجی به دولت سوریه در چارچوب جنگ روانی و تبلیغاتی علیه سوریه قلمداد و تاکید شده است بخش بهداشت در برهه اخیر به سبب اقدامات خرابکارانه گروهها و شبکه های تروریستی به مراکز بهداشتی و آمبولانسها و تیمهای امدادرسانی به شدت آسیب دیده است.

سوریه در این نامه ها اعلام کرده است به عنوان مثال، بیمارستان النعیمی در استان حمص هدف حمله این گروههای مسلح قرار گرفته است و تمام وسایل و تجهیزات پزشکی آن غارت شده و ۱۵نفر از کادر بیمارستانی از جمله رئیس شعبه هلال احمر سوریه در استان ادلب در حمله گروههای مسلح کشته شده اند.

به گزارش مهر، در این نامه ها همچنین تصریح شده است که تحریمهای ظالمانه برخی کشورهای اروپایی، آمریکا و برخی رژیمهای عربی سبب کمبود مواد وتجهیزات پزشکی و تمام وسایل مورد نیاز درمانی که از خارج وارد می شد، شده است.

در این نامه ها آمده است با وجود تلفات انسانی و خسارتهای سنگین مادی در نتیجه حمله گروههای مسلح تروریستی به مراکز بهداشتی و تیمهای امداد رسانی، تمام کادر این بخشها به ارائه خدمات بهداشتی به شهروندان ادامه می دهند.

سوریه در این نامه ها، تحریمهای یکجانبه برخی کشورها و همچنین اقدامات جنایتکارانه علیه بخش بهداشت و کادر پزشکی را محکوم کرده است.

دولت سوریه همچنین، طرفهای خارجی را که به حمایت مالی و تسلیحاتی و تحریک گروههای تروریستی برای هدف قرار دادن تاسیسات زیربنایی و مراکز بهداشتی و بیمارستانها و کادر پزشکی می پردازند، مسئول این حملات دانسته است.

چند خبر امنیتی از سوریه

خبر دیگر اینکه اعضای یک گروه مسلح، یکی از نیروهای حفظ نظم را در خلال رفتن به محل کارش در شهر ادلب ربودند.

از سوی دیگر، دستگاههای ذیربط توانستند بمبی را که گروههای مسلح برای منفجر کردن خط آهن ادلب کار گذاشته بودند، خنثی کنند.

سانا همچنین گزارش داد شماری از تروریستهای مسلح در عملیات نیروهای سوری در ناحیه سراقب ادلب کشته و دستگیر شدند و برخی نیز سلاحهای خود را به دستگاههای ذیربط تسلیم کردند.

منابع سوری همچنین از کشف مقادیری سلاح و مهمات در استان ادلب خبر دادند که گروههای مسلح علیه شهروندان و نیروهای ارتش مورد استفاده قرار می دادند.

سانا همچنین گزارش داد اعضای یک گروه مسلح تروریستی، یکی از شهروندان را در حماه ربود و به مراکز دولتی و اموال خصوصی حمله کردند.

این در حالی است که اتاق جنگ رسانه ای مشترک عربستان و قطر در ادامه تبیلغ گسترده گروههای مسلح و تخریب دولت سوریه، مدعی کشته شدن دهها نفر در حمله نیروهای ارتش سوریه شدند.