احتمال دیدار رؤسای جمهور لبنان و سوریه

روزنامه «الجمهوریه» لبنان شنبه (۴ اسفند) نوشت که احتمال دارد در آینده نه چندان دور «میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان با «بشار الاسد»، همتای سوری خود دیدار کند.

این روزنامه نوشت که عون طی جلسه دیروز کابینه که اولین جلسه بعد از تشکیل کابینه بوده، خطاب به وزرای لبنان گفته که او رئیس جمهوری این کشور بوده و حافظ قانون اساسی است؛ از این رو او می‌تواند منافع مهم لبنان را تشخیص دهد.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور لبنان در این جلسه که «سعد الحریری»، نخست‌وزیر این کشور نیز حضور داشته، گفته است که موضوع آوارگان سوری در این کشور جزو اولویت‌های اصلی کاری است؛ آوارگانی که تعداد آن‌ها بیش از دو میلیون و ۲۸۵ هزار نفر است.

الجمهوریه به اظهارات اخیر میشل عون به هنگام استقبال از «نزار العلولا»، فرستاده پادشاهی عربستان سعودی به لبنان نیز اشاره کرده و نوشته است، میشل عون همانند این اظهارات را تکرار کرده است.

رئیس جمهوری لبنان در دیدار با العلولا گفته است: «لبنان می‌خواهد آوارگان سوری را به کشورشان بازگرداند، ولی این مسئله شدنی نیست جز با ایجاد تعامل با رئیس جمهور "بشار الاسد"».

الجمهوریه می‌نویسد: «اگر این تعامل مورد نظر عون مستلزم این باشد که او با همتای سوری‌اش دیدار کند، او هرگز برای دیدار شخصی با بشار اسد تردیدی نخواهد کرد و یا اینکه "جبران باسیل"، وزیر خارجه این دیدار را انجام دهد».