سرپرست وزارت دفاع آمریکا از مرز مشترک با مکزیک بازدید کرد

همانطور که پنتاگون در تلاش برای یافتن راهی است که میلیارد‌ها دلار بودجه برای ساخت دیوار مرزی دونالد ترامپ اختصاص دهد، «پاتریک شاناهان»، سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز گذشته (شنبه) از مرز مکزیک بازدید کرد.

پاتریک شاناهان به همراه «جوزف دانفورد»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از مرز مکزیک نزدیک شهر ال پاسو در تگزاس بازدید کردند تا بررسی کنند که ارتش چگونه می‌تواند امنیت را در این مرز تأمین کند و مانع از ارتکاب جرایمی از جمله قاچاق مواد مخدر شود.

شاناهان و دانفورد به خودرو‌هایی که برای گشت و نظارت در مرز مورد استفاده قرار می‌گیرد هم نگاهی انداختند. وزارت امنیت میهن آمریکا از پنتاگون درخواست کرده است حدود ۱۵۰ دوربین نظارتی برای این خودرو‌ها فراهم کند تا این خودرو‌ها بتوانند تا فاصله ۸ مایلی نظارت داشته باشند.

این نخستین سفر پاتریک شاناهان به مرز مکزیک از زمان آغاز سرپرستی او بر وزارت دفاع است. جیمز متیس، وزیر دفاع سابق اول ژانویه سال جاری میلادی در اعتراض به سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از سمت خود استعفا کرد.

سفر شاناهان به مرز مکزیک پس از آن اتفاق افتاد که دونالد ترامپ هفته گذشته حالت فوق العاده ملی در مرز مکزیک اعلام کرد. رئیس جمهور آمریکا خواستار تخصیص بودجه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری برای ساخت یک دیوار در مرز مکزیک است. کنگره پیشتر با پرداخت ۱ میلیارد و ۳۷۵ میلیون دلار از این بودجه موافقت کرده است. پافشاری دونالد ترامپ برای احداث دیوار مرزی مکزیک و تأمین بودجه آن باعث شد دولت آمریکا به مدت ۳۵ روز به تعطیلی کشیده شود.