تحریم های آمریکا ضد ما نمی تواند مواضعمان را تغییر دهد

 شیخ نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: موضع آمریکا در قبال موضوعات منطقه ما موضعی ظالمانه و مستبدانه و ضد منافع ملت های منطقه است.

وی با اشاره به اینکه نمی توان به آمریکا در حل مشکلات منطقه از جمله فلسطین و سوریه تکیه کرد، افزود: ترامپ و دیگر مسئولان آمریکایی همواره حامی اسرائیل و  معامله قرنی هستند که خواهان نابودی فلسطین و فلسطینی هاست. درباره سوریه هم اساس جنگ در این کشور آمریکاست و نمی توان انتظار حل بحران سوریه به دست آمریکایی ها و حل مشکلات آوارگان و دیگر مشکلات جنگ سوریه به دست آمریکایی ها را داشت.

نعیم قاسم بیان کرد: جذب تکفیری ها از همه نقاط دنیا برای ویرانی سوریه سبب و عامل آن آمریکاست. طولانی کردن جنگ به مدت هفت سال و عدم وجود راهکار و به تعطیلی کشاندن آن برای اینکه ماهها و سالها طولانی تر شود همگی به سبب آمریکاست که نمی داند چگونه باید به اهدافش برسد و ملتهای منطقه آنرا رد می کنند و از شکستی به شکست دیگر می رسد اما نمی خواهد به شکست اذعان کند. آمریکا شنیع ترین ابزار را برای تحقق اهداف خود و ممانعت از بازگشت ثبات به سوریه به کار می گیرد.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان افزود: اگر بر برخی کشورهای حوزه خلیج فارس تکیه کنیم آنها در ورای جنگی هستند که منطقه را خراب کرده است. آنها برای حفظ تاج و تخت خود به آمریکا متوسل می شوند حتی اگر بهای آن پولها و آینده نسلها و جانهای همه زندگان در منطقه ما باشد.

نعیم قاسم تاکید کرد: راه حلی وجود ندارد غیر از اینکه ما قوی شویم و بر خدا توکل و بر خودمان تکیه کنیم و مقاومت کنیم. ما با مقاومت اسرائیل از لبنان خارج کردیم و بازدارندگی ایجاد کردیم. با مقاومت فلسطینی ها در برابر اسرائیل ایستادند و ما با مقاومت تروریسم تکفیری را در منطقه نابود کردیم ما با مقاومت ضربات مهلکی به آمریکا وارد کردیم و نتوانست به اهدافش در منطقه برسد.

وی بیان کرد: گزینه های استقلال و آزادی با آنچه آمریکا می خواهد مغایرت دارد. ما باید بدانیم که دو گزینه وجود دارد؛ همراهی با آمریکا ظالم و گزینه ملتهای منطقه و آینده نسلها. هیچ انسانی همزمان نمی تواند با دو گزینه باشد. ما قرار گرفتن در کنار ملتهای منطقه و استقلال را برگزیدیم و توان حمایت از استقلال و ثبات و آینده نسلهایمان را داریم. هر اندازه که آمریکا به ما اتهام وارد و علیه ما تحریم وضع کند نمی تواند که مواضع ما را تغییر دهد و در نهایت این ما هستیم که پیروز خواهیم شد زیرا ما برحق هستیم و از خودمان در برابر متجاوزان اشغالگر دفاع می کنیم و پیروز خواهیم شد و شکست های بیشتری به آمریکا وارد خواهیم کرد.