بیست و پنجمین راهپیمایی دریایی برای شکستن محاصره غزه

هیئت جنبش ملی شکستن محاصره نوار غزه اعلام کرد که بیست و پنجمین راهپیمایی دریایی در شمال غرب نوار غزه فردا سه شنبه برگزار می شود.
بر اساس این گزارش، ده‌ها قایق از سواحل شهر بیت لاهیا در شمال نوار غزه حرکت خود را آغاز خواهند کرد و شهروندان فلسطینی نیز همزمان درس سواحل راهپیمایی خواهند کرد.
سخنگوی هیئت جنبش ملی شکستن محاصره گفت که بیست و پنجمین راهپیمایی شکست محاصره "غزه بر محاصره کنندگان خود به پا می‌خیزد" نام گرفته است.
وی از شهروندان فلسطینی خواست که در این راهپیمایی مشارکت گسترده داشته باشند و در اردوگاه "هریبا" در نزدیکی پایگاه نظامی "زیکیم" دورترین نقطه شمال نوار غزه تجمع کنند.
سخنگوی هیئت جنبش ملی شکستن محاصره از ادامه راهپیمایی‌های زمینی و دریایی تا تحقق تمام اهداف ملت فلسطین مبنی بر شکستن محاصره تاکید کرد.
وی از کشورهای عربی، سازمان همکاری اسلامی، سازمان ملل و همه نهادهای بین المللی خواست که به مسئولیت‌های خود در قبال نوار غزه عمل کرده و به محاصره این باریکه پایان دهند.
هیئت جنبش ملی شکستن محاصره از شش ماه پیش چندین سفر دریایی به خارج از نوار غزه یا در طول مرزهای شمالی نوار غزه را در تلاش برای شکستن محاصره دریایی این منطقه برگزار کرده است، اما اشغالگران، شرکت کنندگان در آن را سرکوب و برای به شکست کشاندن آن تلاش و سرنشینان قایق ها را بازداشت می کنند. از 30 مارس گذشته نیز مردم فلسطین هر جمعه راهپیمایی بزرگ بازگشت را در مرزهای شرقی نوار غزه با فلسطین اشغالی برای تاکید بر لزوم شکسته شدن محاصره این منطقه برگزار می کنند.
فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از روز جمعه 30 مارس (10 فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند. آن‌ها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود. از آن زمان تاکنون بیش از 260 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و هزاران نفر نیز زخمی شده‌اند.