کوهن جزئیات اقدامات غیرقانونی ترامپ را به کنگره می دهد

مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قرار است این هفته اطلاعاتی را در خصوص اقدامات غیرقانونی وی (ترامپ) در اختیار قانونگذاران کنگره قرار دهد.

کوهن از امروز (سه‌شنبه) یک جلسه سه روزه را در کنگره، پشت در‌های بسته با کمیته اطلاعاتی مجلس سنا خواهد داشت. او قرار است در این جلسات جزئیاتی در خصوص ارتباط ترامپ با روسیه، پرداخت‌های پنهانی پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ و دیگر موضوعات حساس را در اختیار قانونگذاران آمریکایی قرار دهد.

کوهن همچنین قرار است شواهدی از اقدامات غیرقانونی ترامپ از زمان آغاز ریاست جمهوری‌اش را در اختیار نمایندگان آمریکا قرار دهد. وکیل سابق رئیس جمهور آمریکا همچنین اطلاعاتی را در خصوص بیانیه‌های مالی ترامپ ارائه خواهد کرد.

وکیل سابق ترامپ روز پنجشنبه در جلسه استماع کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا که پشت در‌های بسته برگزار می‌شود، شهادت خواهد داد. وی روز چهارشنبه نیز طبق برنامه کوهن در مقابل کمیته نظارتی مجلس نمایندگان شهادت خواهد داد. منابع مطلع اعلام کردند در جلسه شهادت این هفته کوهن داستان‌های پشت پرده درباره ترامپ از جمله دروغ ها، اقدامات نژادپرستانه و تقلب‌های او به عنوان یک تاجر اعلام می‌شود.

منابع آگاه به خبرگزاری رویترز نیز اعلام کردند کوهن قصد دارد به قانونگذاران آمریکا در خصوص درخواست ترامپ از او در خصوص پروژه برج خود در مسکو، مدت‌ها پس از آنکه از نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۱۶ مطمئن شد، توضیح دهد.

کوهن که به جرائم خود از جمله نقض قوانین مالی کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ اقرار کرده است، اعلام کرد خانواده‌اش از سوی دونالد ترامپ و رودی جولیانی، وکیل او تهدید شده‌اند. رئیس کمیته اصلاحات و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا چند روز پیش در بیانیه‌ای اعلام کرد جلسه شهادت مایکل کوهن در کنگره با وجود تلاش بعضی افراد برای ترساندن اعضای خانواده او، این هفته برگزار خواهد شد.