مادورو: مشاور‌های بدی ترامپ را احاطه کرده‌اند

 «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور قانونی ونزوئلا، در مصاحبه با شبکه‌ای بی سی نیوز اعلام کرد اطراف دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را مقاماتی «بد» احاطه کرده اند.

وی در این خصوص گفت: من فکر می‌کنم افرادی که پرزیدنت ترامپ را احاطه کرده اند و درباره سیاست‌های ونزوئلا به او مشاوره می‌دهند، انسان‌های بدی هستند و من فکر می‌کنم که رئیس جمهور آمریکا باید سیاست هایش را تغییر دهد و بگوید بس است، بس است، ما باید ببینیم چه اتفاقی برای ونزوئلا می‌افتد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه اعلام کرد که از افرادی که ترامپ را احاطه کرده اند، هراس دارد.

مادورو این اظهارات را یک روز پس از آن منتشر کرد که دولت ترامپ برای اعمال فشار به او به منظور ترک قدرت، تحریم‌های جدیدی را علیه دولت ونزوئلا اعمال کرد. مادورو اوایل سال جاری میلادی برای دوره دوم سوگند ریاست جمهوری یاد کرد؛ این در حالی است که آمریکا این انتخابات را غیرقانونی خواند.

در پی گسترش ناآرامی‌ها در ونزوئلا، «خوان گوایدو» سردسته مخالفان ونزوئلا، در ماه گذشته میلادی خود را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور معرفی کرد. وی از ارتش این کشور درخواست کرد که از او حمایت کند. این در حالی است که ارتش ونزوئلا حامی مادورو است. هم اکنون تعدادی از کشور‌های اروپایی در اقدامی مداخله جویانه و همسو با آمریکا اعلام کردند گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت می‌شناسند. در حال حاضر روسیه، ترکیه، چین و ایران از «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا حمایت کرده اند.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی کاراکاس اعلام کرده اند. با این حال، آمریکا و متحدانش در تلاش هستند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت نیکلاس مادورو وادار کنند.