ممنوع شدن نمایش فیلم هندی در پاکستان

فواد چودری، وزیر اطلاعات و اطلاع‌رسانی پاکستان روز چهارشنبه و در پی افزایش تنش نظامی بین دهلی‌نو و اسلام‌آباد با انتشار متنی در توییتر خود از ممنوعیت نمایش و اکران تمام فیلمها و تبلیغات تولید هند تا اطلاع بعدی خبر داد.

چودری همچنین افزود که  به نهاد نظارت بر تولیدات فرهنگی پاکستان نیز دستور داده شده با متخلفان و پخش‌کنندگان فیلم‌های هندی برخورد قانونی شود.

صبح امروز چهارشنبه منابع هندی از ورود ۳ جنگنده پاکستانی به حریم هوایی منطقه کشمیر تحت کنترل هند خبر دادند. بنابر اعلام این منابع، در پی عملیات رهگیری جنگنده‌های پاکستانی، ۲ جنگنده هندی هدف حمله قرار گرفتند و سرنگون شدند.

وزارت خارجه پاکستان نیز این خبر را تایید و اعلام کرد  یکی از جنگنده‌های ساقط شده در منطقه کشمیر تحت کنترل این کشور، سرنگون شده است. همزمان رسانه‌های هندی نیز از ساقط کردن یک جنگنده پاکستانی در کشمیر خبر دادند که اسلام‌آباد گزارش‌ها در این خصوص را رد کرد.

تنش در روابط بین اسلام‌آباد و دهلی‌نو پس از حادثه تروریستی دو هفته پیش شدت یافت. روز پنج‌شنبه ۱۴ فوریه یک عامل انتحاری، نظامیان هندی را در منطقه کشمیر هندوستان هدف قرار داد که بر اثر آن ۴۶ نیروی پلیس کشته شدند. گروه موسوم به «جیش محمد» در پاکستان مسئولیت این حادثه را برعهده گرفت.