خلبان ما را فوراً آزاد کنید

به دنبال بروز تنش در روابط دهلی‌نو و اسلام‌آباد و به اسارت گرفتن خلبان هندی از سوی پاکستان، وزارت خارجه هند هم اکنون در بیانیه‌ای خطاب به پاکستان اعلام کرد: خلبان ما را فوراً آزاد کنید.

در بیانیه وزارت خارجه هند در این خصوص آمده است: هند قویاً اعتراض خود را به نمایش زننده تصاویر پرسنل نیروی هوائی این کشور توسط پاکستان اعلام می‌کند.

بیانیه مذکر در ادامه می‌افزاید: این اقدام پاکستان ناقض تمامی هنجار‌ها و کنوانسیون ژنو محسوب می‌شود. اکنون مشخص شد که به خوبی به پاکستان توصیه شده است که نباید هیچ آسیبی به نیروی هندی در این کشور برسد. دهلی نو انتظار دارد که وی فوراً و در کمال امنیت به کشورش بازگردد.

به دنبال بروز تنش در روابط دهلی‌نو و اسلام‌آباد.انگلیس به اتباع خود در هند و پاکستان هشدار داد

وزارت خارجه انگلیس به دنبال بروز تنش در روابط دهلی‌نو و اسلام‌آباد به اتباع خود در هند و پاکستان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه وزارت خارجه انگلیس، به دنبال بروز تنش در روابط دهلی‌نو و اسلام‌آباد، دولت انگلیس در خصوص سفر اتباع این کشور به هند و پاکستان هشدار داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه انگلیس از اتباع این کشور خواسته‌شده است تا به مناطق هم مرز با کشمیر سفر نکرده و دستورات مقامات امنیتی در ۲ کشور را رعایت کنند.

گفتنی است تنش میان دو کشور از ۲ هفته پیش با حمله به کاروان نظامی هند در ۱۴ فوریه و کشته شدن ۴۴ نظامی و زخمی شدن ۲۰ تن دیگر آغاز شد.

پاکستان ادعای دست داشتن در این حمله را که از سوی مقامات هندی مطرح شده بود را رد کرد. در پاسخ به این حمله هند یک اردوگاه در منطقه تحت کنترل پاکستان در جامو و کشمیر را هدف قرار داد.

تنش بین ۲ کشور صبح امروز با سرنگون شدن ۲ هواپیمای هندی و یک جنگنده F-۱۶ پاکستان به اوج رسید. پاکستان و هند مدعی اند این جنگنده‌ها وارد حریم هوایی کشور‌های متبوع خود شده اند.

تعلیق پرواز‌های کویت به پاکستان

به دنبال عربستان و امارات، کویت نیز پرواز‌های خود به پاکستان را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از النشره، پس از عربستان و امارات هواپیمایی کویت نیز در اقدامی مشابه پرواز‌ها از کویت به اسلام آباد را با توجه به بستن بودن حریم هوایی پاکستان به حال تعلیق درآورد.

شایان ذکر است که قبلا رسانه‌ها از متوقف شدن کلیه فعالیت‌های فرودگاه پاکستان در پی تنش‌های اخیر بوجود آمده میان این کشور و هند خبر دادند.

از سوی دیگر خبر می‌رسد که پاکستان حریم هوایی خود را مسدود کرده و هیچ هواپیمایی اجازه عبور از حریم هوایی این کشور را ندارد.