یهودیان به مصر بر می گردند

این روزنامه افزود: نشست سیسی و هیئت آمریکایی هفته گذشته در قاهره به مدت دو ساعت برگزار شد. اعضای این هیئت جزء کمیته ای هستند که نشان طلا به انور سادات رئیس جمهور اسبق مصر اعطا کرد.

به نوشته روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، ریاست هیئت را عزرا فریدلاندر موسس کمیته یاد شده برعهده داشت. او یک مشاور ارتدوکس تندرو از نیویورک است که رهبری تلاش ها برای اعطای جایزه به انور سادات را برعهده داشت.

این روزنامه به نقل از فریدلاند نوشت: سیسی با افتخار نه فقط درباره طایفه یهودیان که در گذشته در مصر وجود داشتند، سخن گفت بلکه گفت که اگر آنها به مصر برگردند، دولت همه نیازهای مورد نظر آنها در زمینه دینی را برآورده خواهد کرد. این سخنان پذیرش بسیار گرم یهودیان بود.

وی افزود: سیسی به طور اساسی گفت که اگر جامعه یهودی بار دیگر بازگردد، دولت ساخت کنیسه و سایر خدمات مرتبط را برای آنها انجام خواهد داد.

این روزنامه به نقل از فریدلاند همچنین نوشت: سیسی وعده توجه و ساماندهی مقبره قدیمی البساتین در قاهره را داد که یک مقبره یهودی قدیمی است.

این روزنامه صهیونیستی در پایان گزارش خود نوشت: سیسی در دسامبر گذشته وعده داده بود که پروژه های گسترده ای را برای ترمیم میراث یهودی در مصر اجرا کند.