تلفات سنگین ائتلاف سعودی در الجوف یمن

مناطق مختلف یمن همچنان شاهد مقاومت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در برابر نیروهای «ائتلاف عربی» به رهبری عربستان سعودی است. در عین حال، در استان‌های جنوبی یمن موج مخالفت‌ها با ادامه حضور «اشغالگران سعودی-اماراتی» بالا گرفته است.

شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی-آمریکایی که یمنی‌ها آنان را «مزدوران ائتلاف» می‌نامند، امروز پنجشنبه در تلاش برای پیشروی در استان الجوف، متحمل خسارت سنگین جانی و تجهیزاتی شدند.

یک مقام نظامی ارتش یمن در گفت‌وگو با وبگاه خبری «المسیره»، تاکید کرد: رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی به لطف الهی پیشروی گسترده‌ای در جبهه « أسطر» شهر «خب والشعف» در استان الجوف را ناکام گذاشتند و ظرف چندین ساعت تلفات سنگینی به صفوف مزدوران سعودی وارد کردند.


موقعیت استان‌های الجوف و المهره

 

رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی دیروز چهارشنبه هم به مواضع مزدوران سعودی  در المتون و شرق صبرین در استان الجوف حمله کردند که چندین کشته و زخمی در صفوف مزدوران سعودی به همراه داشت.

تنش بین الاصلاح و امارات اطراف چاه‌های نفت مأرب

شبه نظامیان حزب الاصلاح یمن (شاخه اخوان المسلمین) با تجهیزات نظامی سنگین در اطراف چاه‌های نفت هنت در منطقه صافر مأرب مستقر شدند.

خبرگزاری یمن اعلام کرد، نیروهای موسوم به لشکر 107 متعلق به حزب الاصلاح در منطقه نفت خیز چاه جنه هنت مستقر شدند، آن هم پس از اینکه نیروهای ویژه اهل منطقه الشبوه وابسته به امارات، خود را به نزدیکی این منطقه رسانده و در آنجا پادگان‌هایی احداث کردند.

استان‌های نفت خیز یمن شاهد کشمکش خونین بین شبه نظامیان اشغالگران اماراتی و شبه نظامیان حزب الاصلاح یمن در رقابت برای تسلط بر چاه‌های نفت آنجاست.

اجیر سلفی‌های شرق یمن توسط ریاض و ابوظبی

عربستان و امارات اخیرا عناصر سلفی یمن را از شهرهای مختلف یمن به استان المهره در دورترین نقطه شرق این کشور و در همجواری سلطان‌نشین عمان دعوت کرده‌اند تا با ایراد نطق در محافل مختلف مردم را علیه رهبران ملی و اجتماعی خود تحریک کنند.

مُهره‌های عربستان و امارات بی وقفه اهالی المهره را علیه رهبران ملی و اجتماعی که مخالف حضور نظامیان عربستان در این استان هستند تحریک و تلاش می‌کنند اهالی آنجا را با زبان موعظه دینی متقاعد کنند که انتقاد از رفتارهای عربستان یا تظاهرات علیه آنها غیرمنطقی است.

به گفته مقاماتی از کمیته ساماندهی تحصن‌های المهره، عربستان و امارات به طور عمدی درصدد ایجاد کشمکشی جدید در این شهر از طریق آوردن موعظه‌گرانی هستند که سخنرانی‌های برخی از آنها افراطی است و با ماهیت اهالی این شهر که مخالف تندرویی هستند، همخوانی ندارد.

عربستان و امارات علاوه بر پرداختن دستمزدهای سنگین ماهیانه به آنها خانه‌هایی را هم برایشان فراهم کرده و ضمن تقسیم آنها در مساجد و مدارس برای ایجاد مراکز و ساختمان‌هایی مخصوص آنها تدارک دیده اند.

شعارهای روی دیوارهای عدن  برای اخراج اشغالگران اماراتی

در همین حال دیوار ساختمان‌ها و خیابان‌های شهر عدن این روزها شاهد دست نوشته ها و شعارهایی در مخالفت با اشغالگری امارات و تسلط نیروهای اشغالگر و شبه نظامیان وابسته به آن بر این شهر و درخواست ها برای اخراج این اشغالگران از استان های جنوبی است.

با افزایش رفتارهای خودسرانه شبه نظامیان ائتلاف عربی علیه غیرنظامیان در عدن سطح نارضایتی مردم از حضور اشغالگران اماراتی بالا رفته است به رغم سرکوبگری هایی که این شبه نظامیان طرفدار امارات علیه جنبش های ضد سیاست های امارات بکار می‌گیرند.