درخواست حماس از جامعه بین‌المل

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به گزارش سازمان ملل متحد، خواستار «پاسخ‌گو کردن» رژیم صهیونیستی در قبال جنایت‌های خود شد.

به گزارش اسپوتنیک، «باسم نعیم»، از مسئولان بلند پایه در جنبش حماس پنجشنبه (۹ اسفند) گفت: «از جامعه جهانی می‌خواهیم اشغالگران اسرائیل را در قبال جنایت‌های جنگی خود در حق فلسطینیان پاسخگو کند».

تیم تحقیق سازمان ملل متحد امروز اعلام کرد نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به دلیل کشتار فلسطینی‌ها در جریان مقابله با راهپیمایی‌های «بازگشت» در نوار غزه، احتمالا جنایت جنگی و حتی جنایت علیه بشریت مرتکب شده‌اند و باید محاکمه شوند.

راهپیمایی‌های بزرگ «حق بازگشت به سرزمین‌های اشغالی و شکست محاصره غزه» از  ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در اعتراض به اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا در شناسایی شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تصمیم واشنگتن برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به این شهر آغاز شد.

بر اساس آمار وزارت بهداشت نوار غزه، بیش از ۲۷۰ نفر در این راهپیمایی‌ها شهید و بیش از ۲۵ هزار تن دیگر زخمی شده‌اند.

رژیم صهیونیستی از زبان «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر و «اسرائیل کاتص»، وزیر خارجه این رژیم به این واکنش نشان دادند و گزارش سازمان ملل را مبتنی بر «دروغ» و «اسرائیل ستیزی» خواند.