محور اصلی مذاکرات لاوروف و چاووش‌اغلو

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که  "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه این کشور روز پنج‌شنبه در جریان گفت‌وگوی تلفنی با "مولود چاووش‌اغلو" وزیر امور خارجه ترکیه، روند کنونی حل و فصل اوضاع سوریه و همچنین دورنمای تماس‌های دوجانبه بین مسکو و آنکارا در بالاترین سطح را مورد بررسی قرار داده است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «دو طرف در جریان این مذاکرات درباره وضعیت کنونی و روند حل و فصل اوضاع سوریه، بر اساس شروط و توافقات به دست آمده در چارچوب "مذاکرات آستانه" به تبادل نظر پرداختند. تمایلات و برخورد مشترک دو کشور در زمینه مبارزه با عوامل تروریستی در سوریه در جهت تامین هر چه سریعتر ثبات در این کشور و حرکت به سمت حل و فصل سیاسی اوضاع سوریه مورد تایید قرار گرفت. علاوه بر این، برخی مسائل مهم در روابط دوجانبه، از جمله هماهنگی ادامه تماس‌های روسیه و ترکیه در بالاترین سطح مورد بررسی قرار گرفت.»

پیش از این نیز "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در جریان مذاکراتی تلفنی با "رجب طیب اردوغان" همتای ترکیه‌ای خود، روند تحقق توافقات قبلی درباره اقدامات مشترک دو کشور برای باثبات کردن اوضاع در سوریه را مورد بررسی قرار داده بودند.