بوتفلیقه رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری الجزایر شد

«عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور کنونی الجزایر روز یکشنبه فرم مربوط به کاندیداتوری خود را تحویل نهاد قانونی داد.

رسانه‌های الجزایری می‌گویند که رئیس ستاد انتخاباتی بوتفلیقه، برگه نامزدی وی را تحویل شورای قانون اساسی این کشور داد تا بدین وسیله، رسما نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کند.

تلویزیون النهار الجزایر خبر داد که نیمه شب یکشنبه مهلت قانونی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور برای تحویل برگه‌های نامزدی است.

بر اساس این گزارش، عبدالغنی زعلان رئیس جدید ستاد انتخاباتی بوتفلیقه به جای او این برگه را تحویل داد. انتخابات ریاست جمهوری الجزایر قرار است 18 آوریل آینده برگزار شود.

این اقدام یک روز پس از بازگشت بوتفلیقه از سفر درمانی در سوئیس صورت می‌گیرد. رئیس جمهور الجزایر پس از سفر کوتاه به ژنو برای معالجه و درمان، دیروز به پایتخت الجزایر بازگشت.

بوتفلیقه 82 ساله که تاکنون چهار دوره متوالی ریاست جمهوری الجزایر را بر عهده داشته است، در آوریل سال 2013 میلادی دچار سکته مغزی شده و برای درمان به پاریس سفر کرد.

وی بعد از بازگشت از فرانسه، در رسانه‌ها بر روی صندلی چرخدار رؤیت شده است. بوتفلیقه از آن زمان تاکنون، بارها کشور را برای معاینات دوره‌ای به‌ مقصد سوئیس و فرانسه ترک کرده است و به تازگی هم برای درمان به ژنو اعزام شده است.

مخالفان پنجمین نامزدی بوتفلیقه برای ریاست‌جمهوری می‌گویند که وی وضعیت جسمانی مناسبی ندارد و نباید در انتخابات ریاست جمهوری دور بعدی شرکت کند.