انهدام انبار سلاح و مهمات شبه‌نظامیان در حمله موشکی یمن

حملات ائتلاف سعودی به یمن به بهانه بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور، حدود چهار سال است که آغاز شده و موجب کشته و زخمی شدن هزاران نفر از مردم این کشور شده است.

نیروهای امنیتی و نظامی یمن نیز برای مقابله با تجاوزات ائتلاف سعودی-اماراتی گزینه مقاومت را انتخاب کرده و با ساخت انواع و اقسام موشک در صدد مقابله برآمده‌اند.

در همین راستا، یگان ارتش یمن و انصارالله دوشنبه‌شب با شلیک یک فروند «زلزال-۱»، انبار سلاح و مهمات ائتلاف سعودی در شمال استان حجه را هدف قرار داد.

پایگاه اطلاع‌رسانی نظامی یمن گزارش داد که این موشک بالستیک به غرب منطقه «جبل النار» در محور «حرض» استان حجه واقع در شمال غربی یمن اصابت کرد.

یک منبع نظامی به پایگاه اطلاع رسانی نظامی یمن «الاعلام الحربی» گفت که این موشک بالستیک دقیقا به هدف مورد نظر اصابت کرد که بر اثر آن، هدف مورد نظر دچار آتش‌سوزی گسترده شد.

تسلط نیروهای یمنی بر تعدادی از پایگاه‌های شبه‌نظامیان
همزمان، نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله دوشنبه‌شب موفق شدند بر تعدادی از پایگاه‌های شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در شرق جبل النار در جازان مسلط شوند.

منابع یمنی می‌گویند که در عملیات نیروهای یمنی برای تسلط بر پایگاه‌های متعلق به ائتلاف متجاوز، تعدادی از شبه‌نظامیان کشته و یا زخمی شدند.

نقض ۹۶۶ باره الحدیده طی چهار روز گذشته
سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه شب در یک نشست خبری در صنعاء با اشاره به ادامه نقض آتش‌بس در الحدیده گفت که ائتلاف سعودی طی چهار روز گذشته، ۹۶۶ بار آتش‌بس را نقض کرده‌ است.

سرهنگ یحیی سریع تاکید کرد که «عدم پایبندی ائتلاف متجاوز به آتش‌بس در الحدیده، تلاشی است که در راستای شکست توافق سوئد صورت می‌گیرد و نشان می‌دهد که اظهارات مسئولان ائتلاف سعودی درباره برقراری صلح یمن، تنها شعار است.»