ونزوئلا به سفیر آلمان 48 ساعت مهلت داد

«خورخه آریازا» وزیر امور خارجه ونزوئلا «دانیل کرینر» سفیر آلمان در ونزوئلا را به دلیل مداخله در امور داخلی این کشور عنصری نامطلوب توصیف کرد.

به گزارش اسپوتنیک، خورخه آریازا که این مطلب را در صفحه شخصی خود در توئیتر عنوان کرده، افزود که مداخله‌های سفیر آلمان در امور داخلی ونزوئلا نقض آشکار معیارهای روابط دیپلماتیک است.

وی افزود: «ونزوئلا آزاد و مستقل بوده بنابراین اقدامات نمایندگان دیپلماتیک که مداخله در امور مردم و حاکمیت کشور ونزوئلا به  شمار آید غیرقابل قبول است بنابراین به آقای کرینر 48 ساعت فرصت داده می‌شود تا ونزوئلا را ترک کند.»

وزارت خارجه آلمان هفته پیش اعلام کرد که از تحریم‌ها علیه «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا و حلقه نزدیک به وی حمایت می‌کند و اتحادیه اروپا همانند آمریکا اقداماتی را علیه اعضای بخصوصی از دولت مادورو اتخاذ خواهد کرد.

اواخر ماه ژانویه و اندکی پس از برگزاری مراسم تحلیف مادورو، «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا خود را رئیس جمهور خودخوانده این کشور اعلام کرد.

آمریکا، کانادا و تعدادی از کشورهای همپیمان با واشنگتن گوایدو را برسمیت شناختند. این در حالی است که روسیه، چین، مکزیک، کوبا، نیکاراگوئه، بولیوی، ترکیه، ایران، صربستان، سوریه و چندین کشور دیگر در سرتاسر جهان حمایت خود را از دولت منتخب ونروئلا اعلام کرده و خواستار آن شدند که قدرت‌های بیرونی نباید در امور داخلی کشورهای آمریکای لاتین مداخله کنند.