بولتون: درباره مادورو همه گزینه‌ها روی میز است

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در حساب توئیتری خود نوشت درباره مادورو همه گزینه ها روی میز است. 

وی  افزود رئیس جمهور ترامپ درباره مادورو و کسانی که اطراف وی هستند این موضوع را روشن کرده است که همه گزینه ها روی میز است.

مشاور امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه نیز با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد مؤسسات مالی خارجی در صورت ارتباط با دولت به زعم وی غیرقانونی نیکلاس مادورو با واکنش شدید آمریکا مواجه خواهند شد.

در بیانیه‌ای که کاخ سفید از قول جان بولتون در این زمینه منتشر کرده، تصریح شده است: «آمریکا به کلیه مؤسسات مالی خارجی هشدار می‌دهد که اگر در تسهیل معاملاتی که به سود نیکلاس مادورو و شبکه فاسد او باشد مشارکت کنند، با تحریم مواجه خواهند شد.»

پیش از این «الیوت آبرامز» فرستاده ویژه دولت ترامپ در امور ونزوئلا نیز تهدید مشابهی را علیه شرکت‌های خارجی فعال در ونزوئلا مطرح ساخته بود.

آمریکا که به‌شدت از «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا حمایت می‌کند، قصد دارد با تحت فشار قرار دادن نیکلاس مادورو از کانال‌ها اقتصادی، وی را مجبور به استعفا کند تا با کمترین هزینه سیاسی ممکن راه برای به قدرت رسیدن مهره دست‌نشانده واشنگتن هموار شود. با این حال مادورو تاکنون تسلیم فشارهای آمریکا و دیگر کشورهای غربی نشده و تأکید کرده است که از جایگاه قانونی خود کنار نخواهد رفت.