نقشه ترامپ برای بودجه پیشنهادی سال ۲۰۲۰

 یک مقام دولت آمریکا اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور در بودجه کاخ‌سفید که این هفته اعلام خواهد شد به دنبال تامین هزینه ساخت دیوار مرزی و تشکیل نیروی فضایی به عنوان شاخه جدید ارتش این کشور خواهد بود.

این مقام دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود در آستانه انتشار سند بودجه اعلام کرد ترامپ به دنبال اختصاص ۷۵۰ میلیارد دلار به بخش دفاعی و در عین حال کاهش پنج درصدی هزینه‌های اختیاری غیردفاعی است.

در بودجه پیشنهادی ترامپ برای سال ۲۰۲۰ درخواست افزایش بودجه برخی نهاد‌ها و در عین حال کاهش بودجه بعضی دیگر مطرح شده است که درخواست کاهش بودجه سازمان حفاظت از محیط زیست از جمله آنهاست.

این مقام دولت آمریکا اعلام کرد کنگره مدتهاست که کاهش هزینه‌های پیشنهادی از سوی ترامپ را رد کرده است. بودجه فدرال مملو از هزینه‌های بی مورد و غیرضروری است و دولت همچنان متعهد به برقراری توازن در بودجه است. ­

هزینه‌هایی که کاخ سفید خواهان کاهش آنهاست هزینه‌های اختیاری و نیز برخی هزینه‌های اختصاص داده شده به اقشار کم درآمد را شامل می‌شود که ترامپ در گذشته پیشنهاد کرده است. بسیاری از جمهوریخواهان اغلب خواهان کاهش هزینه‌های دولتی هستند، اما کنگره طرح‌هایی را که هزینه‌های اختصاص داده شده به اقشار کم درآمد را کاهش می‌دهد به سختی تصویب می‌کند.