توافقنامه برکسیت باز هم رای نخواهد آورد

برخی از نمایندگان پارلمان انگلیس گفتند طرح جدید ترزا می، نخست وزیر این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا باز هم در مجلس نمایندگان این کشور رای نخواهد آورد و نخست وزیر انگلیس، بار دیگر شکست سختی را متحمل خواهد شد.

این در حالی است که نخست وزیر انگلیس تلاش می‌کند تغییراتی در توافقنامه به دست آمده با بروکسل ایجاد کند تا نمایندگان پارلمان کشورش آن را تصویب کنند. توافقنامه پیشین که لندن با بروکسل در خصوص چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به دست آورده بود در رای گیری که در پانزدهم ژانویه امسال در مجلس نمایندگان این کشور انجام گرفت، رای نیاورد. ترزا می‌ از آن زمان تاکنون برای ایجاد تغییراتی در این توافقنامه تلاش کرده، اما همه تلاش‌های او در این خصوص بی ثمر بوده است.

اگر طرح موردنظر ترزا می‌ دوباره در مجلس نمایندگان انگلیس رای نیاورد، نمایندگان پارلمان باید از او بخواهند که تاریخ خروج انگلیس را از اتحادیه اروپا به تعویق بیندازد. هم اکنون بیست و نهم ماه مارس به عنوان تاریخ خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تعیین شده است. برخی از نمایندگان مجلس نمایندگان انگلیس از این می‌ترسند که به تعویق افتادن این تاریخ اصل جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا را زیر سئوال ببرد. برخی دیگر از نمایندگان پارلمان انگلیس از این بیم دارند که خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا پیامد‌های فاجعه باری از نظر اقتصادی و مالی برای کشورشان داشته باشد.