سازمان ملل بر جنایات عربستان در یمن سرپوش می گذارد

محمد علی الحوثی یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن به بیانیه اخیر سازمان ملل درخصوص حملات اخیر عربستان سعودی به استان حجه در غرب یمن و کشته شدن ۲۳ شهروند یمنی واکنش نشان داد.

وی اظهار داشت: بیانیه سازمان ملل متحد کافی و قانع کننده نیست و ما خواهان تشکیل کمیته حقیقت یاب در این زمینه هستیم.

محمد علی الحوثی در ادامه گفت: ما سازمان ملل متحد را مسئول سرپوش گذاشتن بر جنایات ائتلاف متجاوز آمریکایی- سعودی در یمن می‌دانیم.

«لیس گرنده» هماهنگ‌کننده بشردوستانه سازمان ملل متحد در امور یمن روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای کشتار غیرنظامیان در حمله اخیر ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به یمن را محکوم کرد.

در این بیانیه گرنده گفته است: «ما این کشتار و مجروحیت‌ها را محکوم می‌کنیم و تسلیت عمیق خود را به خانواده‌های قربانیان ابراز می‌کنیم. این باعث خشم است که غیرنظامیان بی‌گناه همچنان بی‌دلیل در یک درگیری که می‌تواند و باید حل شود، کشته می‌شوند».

جنگنده‌های ائتلاف سعودی-اماراتی روز جمعه منازل شهروندان یمنی در شهرستان «کشر» استان الحجه واقع در شمال غربی یمن را هدف قرار دادند.

عربستان سعودی از سال ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی یمن به قدرت، با همکاری امارات عربی متحده و چند کشور دیگر در حال حمله مداوم به یمن است. در حالی که آمار رسمی تعداد کشته‌های ناشی از این حملات را نزدیک به ۲۰ هزار نفر اعلام کرده است، اما روزنامه «واشنگتن‌پست» به نقل از یک مرکز مستقل که آمار تلفات جنگ‌ها را جمع‌آوری می‌کند، نوشت تعداد کشته‌های این حملات از ۵۰ هزار نفر هم فراتر رفته است. اغلب کشته‌های حملات ائتلاف سعودی به یمن غیرنظامی بوده‌اند.