جنایت جدید نظامیان رژیم صهیونیست

جنایت جدید نظامیان رژیم صهیونیستی، جان سه کودک زیر چهار سال فلسطینی را گرفت. اقدام نظامیان اشغالگر در جلوگیری از ورود خودرو‌های آتش نشانی به بخش قدیمی شهر الخلیل در کرانه باختری، باعث جان باختن سه کودک فلسطینی شد.

در حالیکه خودرو‌های شهرک نشینان آزادانه در بخش قدیمی شهر الخلیل تردد می‌کنند، هزاران فلسطینی ساکن این منطقه حق ندارند با خودرو وارد بخش قدیمی الخلیل شوند. آمبولانس‌ها و خودرو‌های آتش نشانی فلسطین‌ها هم در صورت موافقت نظامیان اشغالگر می‌توانند از گذرگاه‌های امنیتی عبور کنند.

در حادثه آتش سوزی که در خانه یکی از فلسطینی‌های ساکن بخش قدیمی الخلیل رخ داده بود، نظامیان اشغالگر با معطل کردن سه دستگاه خودروی آتش نشانی، باعث جان باختن سه کودک یک تا چهار سال فلسطینی شدند.

ملک دختر یک ساله فلسطینی در این آتش سوزی سوخت و وائل چهار ساله و ودیع دو ساله هم بر اثر استنشاق دود جان خود را از دست دادند. وائل و ودیع از پنجره کوچک اتاق خود برای کمک گرفتن فریاد می‌زدند، اما کسی نتوانست به موقع به داد آن‌ها برسد.

نظامیان اشغالگر سه دستگاه خودرو آتش نشانی را که برای خاموش کردن آتش اعزام شده بودند حدود ۲۰ دقیقه در دو ایست بازرسی معطل کردند و باعث شدند این خودرو‌ها دیر به محل حادثه برسند. نظامیان اسرائیلی به رغم آنکه می‌دانستند جان این سه کودک در خطر است، در اجازه عبور به این خودرو‌های آتش نشانی تعلل کردند.

در بخش قدیمی شهر الخلیل ۷۲ ایست بازرسی وجود دارد که بعضی از آن‌ها فقط چند متر با یکدیگر فاصله دارند. شهرک نشینان در این منطقه با آزادی و با حمایت نظامیان اشغالگر زندگی می‌کنند، در حالی که فلسطینی‌ها از ساده‌ترین حقوق هم محروم هستند. فلسطینی‌ها برخلاف شهرک نشینان فقط می‌توانند با پای پیاده از این ایست بازرسی‌ها عبور کنند. شهرک نشینان حتی با حمایت نظامیان اسرائیلی به فلسطینی‌های ساکن بخش قدیمی الخلیل حمله می‌کنند.