دولت ترامپ برخی مهاجران غیرقانونی را از بازداشتگاه‌ها آزاد می‌کند

رئیس جمهور آمریکا بازداشت برخی خانواده‌های مهاجران غیرقانونی را متوقف خواهد کرد. این اقدام به منظور غلبه بر مشکل ازدحام جمعیت در بازداشتگاه‌های این کشور صورت خواهد گرفت.

نشریه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات دولتی گزارش داد مقامات این کشور روند آزاد کردن صد‌ها خانواده مهاجر را که روزانه در تگزاس بازداشت می‌شود، آغاز خواهد کرد. تحت سیاست فعلی خانواده‌هایی که به طور غیرقانونی از مرز‌ها عبور می‌کنند تا زمانیکه منتظر اجرای روند دادگاه خود هستند، در بازداشت خواهند ماند. به طور معمول خانواده‌های مهاجران پس از حداکثر ۲۰ روز آزاد می‌شوند، زیرا تحت قوانین فدرال خانواده‌های دارای فرزند نمی‌توانند بیشتر از این زمان در بازداشت نگه داشته شوند.

تعداد دقیق خانواده‌هایی که فورا آزاد خواهند شد به میزان ظرفیت بازداشتگاه‌ها بستگی خواهد داشت. این سیاست جدید در تعارض با مخالفت ترامپ با روند موسوم به «دستگیری و آزاد کردن» است که در آن خانواده‌هایی که پس از عبور از مرز‌ها بازداشت می‌شدند، بعدا آزاد می‌شدند. رئیس جمهور آمریکا بار‌ها این سیاست را مورد انتقاد قرار داده است. او سال گذشته اعلام کرد نهاد‌های مرتبط با عملیات مرزی به درستی نمی‌توانند کار خود را انجام دهند و دلیل آن نیز قوانین مضحک لیبرال از جمله بازداشت و آزاد کردن است.

دونالد ترامپ حتی سال گذشته با امضاء دستوری خواستار پایان دادن به روند «بازداشت و آزاد کردن» شد، اما این سیاست با یک دستور اجرایی قابل متوقف کردن نیست و اجرای آن همچنان ادامه دارد. مقامات دولتی آمریکا به نشریه وال استریت ژورنال اعلام کرد نگرانی‌های مرتبط با شرایط ایمنی و تراکم جمعیت بازداشتگاه‌ها آن‌ها را ترغیب به تغییر این سیاست کرده است.

وال استریت ژورنال یادآور شد که شرایط در بازداشتگاه‌های این کشور در سال‌های اخیر مورد بررسی دقیق قرار گرفته است. چندین کودک مهاجر طی ماه‌های اخیر جان خود را در بازداشتگاه‌های مهاجران از دست داده‌اند.