استرالیا ۱۵ درصد از تقاضای سالانه مهاجرت می‌کاهد

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا که در آستانه انتخابات فدرال ماه مه قرار دارد، امیدوار است به ناامیدی رأی دهندگان به سبب قیمت بالای خانه و تراکم جمعیت پایان دهد.

اسکات موریسون در کانبرا، پایتخت این کشور به خبرنگاران اعلام کرد این یک مشکل واقعی است که مردم استرالیا قصد داشتند آن را مطرح کنند. به دنبال تصمیم جدید، ورود سالانه مهاجر به کانبرا، از ۱۹۰ هزار به ۱۶۰ هزار نفر کاهش خواهد یافت.

این تغییر جهش سیاست مهاجرت استرالیا درست زمانی مطرح می‌شود که نگرش این کشور به مهاجران بعد از حادثه تروریستی دو مسجد در کرایست چرچ در نیوزیلند که ۵۰ کشته برجای گذاشت، بازتاب جهانی داشته است. برنتون تارانت، تبعه ۲۸ ساله سفید پوست استرالیایی روز شنبه به علت کشتار نمازگزاران در دو مسجد، متهم شناخته شد.

نخست وزیر استرالیا افزود: نگرانی بزرگ من درباره مطرح شدن این برنامه‌های جمعیتی و مهاجرت این است که افرادی که دیدگاه رقابتی دارند، قصد دارند برنامه مهاجرتی ما را معلول عللی دیگر معرفی کنند. من به کلی همه آن‌ها را تکذیب می‌کنم.

نظرسنجی ریچ تل که ماه سپتامبر منتشر شد، نشان داد که حدود ۶۳ درصد از ساکنان سیدنی از محدودیت‌های پشتیبانی شده برای ورود تعداد مهاجرانی که وارد بزرگترین شهر استرالیا می‌شوند، حمایت کرده اند.

موریسون گفت مهاجران در صورتی می‌توانند اقامت دائم کسب کنند که به مدت سه سال خارج از شهر‌های بزرگ استرالیا زندگی کنند. دیوید کلمن، وزیر مهاجرت استرالیا هم اعلام کرد مهاجران نمی‌توانند در شهر‌های ملبورن، پرت و سیدنی زندگی کنند.