ترامپ: تعرفه‌های آمریکا علیه چین به این زودی‌ها برداشته نخواهد شد

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) درباره اعمال تعرفه‌های آمریکا بر روی ۲۵۰ میلیارد دلار از کالا‌های چینی هشدار داد و گفت: حتی در صورت دستیابی به یک توافق میان واشنگتن و پکن برای پایان جنگ تجاری میان دو کشور، این تعرفه‌ها به این زودی‌ها برداشته نخواهند شد.

او در این خصوص گفت: ما درباره حذف تعرفه‌ها صحبت نمی‌کنیم. ما درباره باقی ماندن آن‌ها برای یک مدت طولانی صحبت می‌کنیم؛ زیرا باید از پایبندی چینی‌ها به توافق اطمینان حاصل کنیم.

مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین از هفته آینده آغاز خواهد شد و مقامات چینی خواستار برداشته شدن کامل تعرفه‌های آمریکایی به عنوان بخشی از یک توافق برای پایان دادن به جنگ تجاری میان دو کشور هستند.

دونالد ترامپ پیشتر اعلام کرده بود «رابرت لایتیزر» مذاکره کننده ارشد آمریکا به همراه «استیون منوچین» وزیر خزانه داری این کشور این هفته آمریکا را به مقصد پکن ترک خواهند کرد.

از ژوئیه سال ۲۰۱۸، آمریکا تعرفه‌هایی را بر روی ۲۵۰ میلیارد دلار از کالا‌های چینی اعمال کرده است. چین هم برای مقابله به مثل، تعرفه‌هایی را بر روی کالا‌های آمریکایی به ارزش ۱۱۰ میلیارد دلار اعمال کرده است. جنگ تجاری ۸ ماهه میان دو اقتصاد جهان باعث افزایش هزینه‌ها شده، بازار‌های مالی را ملتهب کرده و صادرات کشاورزی آمریکا را هم کاهش داده است.