بشار جعفری: هرگونه اقدام آمریکا درباره جولان اشغالی «غیرقانونی» است

 «بشار جعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل جمعه شب در یک نشست خبری گفت که «اظهارات ترامپ درباره جولان اشغالی تغییری در این واقعیت که جولان جزو سوریه است، نخواهد داد».

به گزارش سانا، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل افزود: «دولت آمریکا هیچ حقی در تعیین سرنوشت جولان اشغالی سوریه ندارد».

وی از اعضای سازمان ملل و شورای امنیت خواسته تا اظهارات ترامپ را محکوم کنند و گام‌های عملی برای حفظ اصول سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های بین المللی بردارند.

بشار جعفری تاکید کرد که هرگونه اقدام ایالات متحده آمریکا در مورد جولان اشغالی «غیرقانونی» و «فاقد ارزش» است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل سیاست‌های آمریکا را «گستاخانه» دانست و گفت که آمریکا عامل اصلی اوضاع ناپایدار و پرتنش در صحنه بین المللی و تهدید صلح و ثبات بین المللی است.

رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه پنجشنبه (دیشب) در پیامی توییتری اعلام کرده بود که اکنون زمان به رسمیت شناختن حاکمیت تل‌آویو بر بلندی‌های جولان است.

اظهارات ترامپ درباره جولان در حالی صورت گرفته که طبق قطعنامه‌های متعدد سازمان ملل و همچنین شورای امنیت این سازمان، تصریح دارند که بلندی‌های جولان، «متعلق به سوریه» و منطقه «اشغال شده» توسط رژیم صهیونیستی هستند.

رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۹۶۷ با چند کشور عربی، بلندی‌های جولان سوریه را به اشغال خود درآورده و علیرغم تاکیدهای متعدد قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت بر «اشغالی» بودن این منطقه همچنان به اشغالگری خود ادامه می‌دهد.