اکثر آمریکایی‌ها معتقدند ترامپ قصد مداخله در تحقیقات مولر را داشته است

نظرسنجی فاکس نیوز نشان داد اکثر مردم آمریکا معتقدند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور سعی در مداخله در تحقیقات بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا را داشته و تبانی احتمالی میان کمپین انتخاباتی او و عوامل روس صورت گرفته است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی که روز گذشته منتشر شد، ۵۲ درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند آن‌ها معتقدند ترامپ قصد مداخله در تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ داشته است. ۳۶ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که ترامپ قصد مداخله در تحقیقات رابرت مولر را نداشته است.

در عین حال در حدود ۴۴ درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند که در طول انتخابات سال ۲۰۱۶ با دولت روسیه همکاری کرده است. ۴۲ درصد از شرکت کنندگان نیز اعلام کردند با این موضوع مخالف هستند.

نتایج نظرسنجی فاکس نیوز پس از آن منتشر شد که گزارش نهایی بازرس ویژه به ویلیام بار، دادستان کل آمریکا ارائه شد. دادستان کل آمریکا می‌تواند کنگره این کشور را در جریان نتایج گزارش نهایی مولر قرار دهد.

بسیاری از قانونگذاران آمریکایی از وزارت دادگستری این کشور خواستند تا گزارش نهایی رابرت مولر را به طور کامل منتشر کنند. نتایج نظرسنجی فاکس نیوز نشان داد اکثر شرکت‌کنندگان آمریکایی موافق انتشار گزارش نهایی مولر هستند. ۸۰ درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند که گزارش مولر باید به طور علنی منتشر شود.

بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا پس از دو سال تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ و تبانی مسکو با کمپین انتخاباتی ترامپ، روز گذشته گزارش نهایی خود را به ویلیام بار، دادستان کل آمریکا تقدیم کرد.

نظرسنجی فاکس نیوز در فاصله هفدهم تا بیستم ماه میلادی جاری در میان بیش از هزار شرکت کننده برگزار شد.