روباه پیر به کمک آل‌سعود رفت

 روزنامه انگلیسی میل فاش کرد نیرو‌های ویژه این کشور در یمن می‌جنگند، به صورتی که در یک جبهه با ائتلاف سعودی قرار گرفته اند. این روزنامه افزود: گروه‌های افراطی و شبه نظامیانی که کودکان را در نبرد‌ها در یمن به کار می‌گیرند، در همین جبهه قرار دارند که نیرو‌های ویژه انگلیسی به نفع آن می‌جنگند.

بنابر این مطلب، سربازان انگلیسی در مناطق بیابانی و کوهستانی یمن با نیروهای انصارالله یمن می‌جنگند و از تسلیحات خوبی برخوردار هستند. بعضی از این سربازان در درگیری‌ها، زخمی شده اند.

این روزنامه فاش کرد مهندسان نظامی انگلیسی که هفته گذشته برای تعمیر جنگنده‌های تورنادو به پایگاه هوایی ملک خالد اعزام شده بودند، از حمله انصارالله با یک هواپیمای بدون سرنشین، جان بدر بردند. این هواپیمای بدون سرنشین بر روی باند فرودگاه منفجر شد و دو فروند جنگنده تورنادو را نابود کرد. وزارت دفاع انگلیس کشته یا زخمی شدن نظامیان این کشور در این حمله را تکذیب کرد.

این روزنامه در پایان افزود: این اطلاعات را یک سرباز سابق انگلیسی که از یمن بازگشته است فاش کرد. کودکان چهل درصد از یگان‌های شبه نظامیان قبیله‌ای وابسته به القاعده در یمن را تشکیل می‌دهند که سربازان انگلیسی هم در آموزش آن‌ها مشارکت دارند. سران قبایل برای اعزام نوجوانان سیزده و چهارده ساله به خط مقدم جنگ در یمن، رشوه از عربستان و امارات دریافت می‌کنند.