درگیری شدید پلیس فرانسه و معترضان در شهرهای «تظاهرات ممنوع»

در پی اقدام دولت فرانسه به ممنوعیت تظاهرات ضد نظام سرمایه‌داری، حضور مردم معترض در خیابان‌های بسیاری از شهر‌ها موجب درگیری میان پلیس ضد شورش و معترضان شده است.

هم اکنون که حدود ساعت ۱۳ به وقت محلی است درگیری شدیدی میان پلیس ضد شورش و مخالفان دولت فرانسه در شهر‌های اوینیون و نیس در جنوب فرانسه ایجاد شده و پلیس با توسل به زور دائم مردم را از این خیابان به آن خیابان می‌کشاند تا بتواند آنان را متفرق کند.

مردم معترض هم با سردادن شعار "مکرون استعفا"، " کاستانه وزیر کشور جلاد"، " پلیس با ماست"، " کو دموکراسی کو حقوق بشر"، " ما خیابان را ترک نمی‌کنیم" و شعار‌ها و دست نوشته‌های دیگر به مقابله با دولت فرانسه می‌پردازند.

در خیابان شانزه لیزه نیز تدابیر بسیار شدید امنیتی از جمله برای نخستین بار ایست و بازرسی در خیابان‌های اطراف آن برپا شده و همه‌ وسایل نقلیه بازرسی می‌شوند و بدین ترتیب با مستقر کردن صد‌ها پلیس ضد شورش و نیروی امنیتی با آخرین تجهیزات جنگ شهری از جمله ماشین آب پاش و اسلحه بسیار خطرناک فلش بال در صددند تا جایی که می‌توانند به هیچ عنوان نگذارند تظاهرات در این خیابان برگزار شود.

با این حال عده‌ای از معترضان گفته اند ما به وعدگاه اصلی یعنی خیابان شانزه لیزه باز خواهیم گشت.

گفته می‌شود بیش از یکصد هزار پلیس ضد شورش، ژاندارم و نیروی امنیتی و لباس شخصی به همراه هزاران نیروی ضد تروریست ارتش در مقابل معترضان به سیاست‌های دولت فرانسه امروز در سرتاسر این کشور صف آرایی کرده اند.