حزب الله تهدیدی برای دشمن صهیونیستی

شیخ علی دعموش، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله تاکید کرد لبنان یکی از میدان‌های اساسی مقابله کنونی در منطقه بین آمریکا و بازوانش از یکسو و محور مقاومت از سوی دیگر است زیرا در لبنان مقاومت جدی و صادقی وجود دارد که آماده مقابله با طمع‌ورزی‌ها و تهدید‌های صیهونیسم بر ضد لبنان و چشم‌داشت‌های آن به نفت، آب و منابع لبنان است.

شیخ دعموش در مراسمی به مناسبت مبعث پیامبر اکرم (ص) در منطقه راس النبع بیروت گفت: «مقاومت توانمندی‌هایش را ذخیره کرده است و به همین دلیل تهدیدی برای دشمن صهیونیستی است و تا زمانی که آمریکایی‌ها و متحدانشان تهدید می‌کنند و تهدید توسل به محاصره و تحریم‌ها را مطرح می‌کنند، مقاومت نیز تهدیدی برای آن‌ها خواهد بود».

شیخ دعموش افزود: حضور مقاومت و متحدان قدرتمند و مؤثر آن در معادله داخلی سبب می‌شود مقامات آمریکایی به لبنان اهمیت بدهند و به آن سفر کنند. آخرین بار مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به بیروت سفر کرد. هدف از این سفر‌های پی در پی ترساندن لبنانی ها، تحریک آن‌ها ضد یکدیگر و ایجاد شکاف‌های داخلی بیشتر است به ویژه پس از اینکه طرحشان در سوریه، لبنان و عراق شکست خورد و افزایش حضور مقاومت در سطح داخلی لبنان در سطح ملی و سیاسی و افزایش قدرت و اقتدار آن را لمس کردند و تلاش‌های فتنه انگیز آن‌ها به سد وحدت ملی و موضع متحد لبنان برخورد کرد و لبنانی‌ها بر ثبات داخلی تاکید دارند و تحت تاثیر مواضع تحریک آمیز و دروغ‌هایی که پمپئو در فلسطین اشغالی یا در لبنان ضد مقاومت مطرح کرده است، قرار نگرفتند.

شیخ دعموش از لبنانی‌ها خواست برای حفاظت از لبنان در برابر طمع ورزی‌ها و تهدید‌های اسرائیل ضد ثروت‌های نفتی‌شان، کمک‌ها و حل بحران به آمریکا تکیه نکنند. وی تاکید کرد: آنچه از لبنان در برابر طمع ورزی‌ها و تهدید‌ها حفاظت می‌کند قدرت، وحدت ملی، مقاومت، اراده و آمادگی مان برای فداکاری مستمر است.

وی افزود: «آمریکا کاملا با دشمن همراه است و از آن جانبداری می‌کند و از ما و سرزمین و حقوق نفتی‌مان دفاع نخواهد کرد و به ما برای شکوفایی اقتصادی لبنان کمک نخواهد کرد، در نتیجه لبنانی‌ها باید به خودشان و دوستان واقعی شان برای شکوفایی کشور و حل بحران‌های آن تکیه کنند.»

دعموش در پایان گفت: «آنچه برای حزب‌الله اهمیت و اولویت دارد ثبات داخلی، اجتناب از تنش و فعال‌سازی دولت و اصرار بر اینکه این دولت مثمر ثمر باشد و بحران‌هایی را که مردم از آن رنج می‌برند حل و منافع، آرمان‌ها و چشم‌داشت‌های مردم محقق شود».