سفر کیم جونگ اون به زادگاه پدرش

پایگاه اینترنتی کره تایمز از سفر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به زادگاه پدرش خبر داد؛ اقدامی که وی همواره پیش از تصمیم‌گیری‌های بزرگ انجام می‌دهد.

کره تایمز امروز پنجشنبه گزارش داد رهبر کره شمالی اخیرا به منطقه سامجیون، واقع در مرز شمالی این کشور با چین سفر کرده است. سامجیون که در نزدیکی کوه پائکتو – بلندترین نقطه در شبه جزیره کره-- قرار دارد، زادگاه کیم جونگ ایل، از رهبران سلسله کیم و پدر رهبر فعلی کره شمالی است.

براساس برخی گزارش ها، رهبر کره شمالی همواره پس از سفر به این محل، تصمیم‌گیری‌های بزرگ و متفاوتی اتخاذ می‌کند. او در نوامبر سال ۲۰۱۳ – حدود یک ماه قبل از صدور دستور اعدام عمویش—به این منطقه سفر کرده بود. حتی پیش از اعلام تمایلش برای دیدار با مقامات کره جنوبی نیز به این منطقه رفته بود.

او حتی پیش از نخستین دیدارش با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سنگاپور به این منطقه سفر کرده بود و قبل از سومین نشست با مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی از زادگاه پدرش بازدید کرده بود. آخرین سفر وی به این منطقه به ۱۱ آوریل باز می‌گردد که پس از آن جلسه مجمع عالی خلق کره برگزار شد و کیم جونگ اون علاوه بر اعلام سیاست‌های داخلی و خارجی خود، چند مقام جدید منصوب کرد.

کیم جونگ اون حتی دستور توسعه این شهر را صادر کرده و همواره حین حضور در این شهر مراحل بازسازی شهر را از نزدیک مورد بررسی قرار می‌دهد.