کلک جدید وکیل سابق ترامپ برای کاستن از مجازاتش

وکلای مایکل کوهن، معتمد سابق رئیس‌جمهوری آمریکا در یادداشتی به دموکرات‌های کنگره توضیح دادند که موکلشان به تیم بازرس رابرت مولر و کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا درباره شواهدی که از مشارکت ترامپ یا اطلاع او درباره توطئه مجرمانه همدستی با روسیه برای پیروزی در انتخابات ۲۰۱۶ حکایت دارد، چه گفته است.

وکلای کوهن از قانونگذاران خواسته‌اند تا در نامه‌ای به دادستان‌های فدرال در نیویورک تاکید کنند که موکلاش "به صورت مناسب با کنگره" همکاری می‌کند و از تلاش او برای کاهش میزان حبسش حمایت به عمل آورند. آنها همچنین توقع دارند تا زمان بیشتری در اختیار موکلشان قرار داده شود تا پیش از ورود او به زندان "به صورت کامل با دادستان‌ها و کنگره" همکاری به عمل آورد.

وکلای کوهن در این نامه همچنین گفته‌اند: موکل ما اخیرا به یک درایو دیسک سخت حاوی اسناد مهمی دسترسی پیدا کرده است. این دیسک سخت حاوی بیش از ۱۴ میلیون سند است که تمام ایمیل‌ها، فایل‌های صوتی، تصاویر و ضمیمه‌های کامپیوترها و تلفن‌های همراه مایکل کوهن را شامل می‌شود. کوهن، تا به امروز، اسناد بسیاری را یافته است که اهمیت فوق‌العاده‌ای برای کنگره و کمیته‌های تحقیقاتی دارند.